Százötven Boeing 737-10 repülőgép megrendeléséről állapodott meg a Ryanair az amerikai gyártóval, és további 150 példányra opciót szerzett.
Igaznak bizonyultak az iparági hírek, amelyekről ma számoltunk be: az ír fapados légitársaság nagy Boeing-megrendelést adott le. Az összesen 300 darab, 228 utas szállítására berendezendő 737-10-es (737 MAX 10) gépek a légitársaság 197 férőhelyes 737-8-200-as flottájához csatlakoznak majd.
Az új generációs példányok 21 százalékkal több férőhelyet kínálnak, mint a légitársaság meglévő Boeing 737-800-asai, üzemanyag-fogyasztásuk 20 százalékkal kevesebb, és 50 százalékkal csendesebbek.
Ha a légitársaság az összes opciót lehívja, az üzlet értéke a jelenlegi listaárakon számolva több mint 40 milliárd dollár, és ez a legnagyobb megrendelés, amelyet egy ír vállalat valaha is leadott amerikai gyártmányú termékekre a cég közleménye szerint.
A teljes megrendelés fele a régebbi NG-ket váltja le 2027-től, míg a fennmaradó 150 példány 2034-ig lehetővé teszi az ellenőrzött, fenntartható növekedést a fapados légitársaság számára, így 2034-re a Ryanair éves utasszáma meghaladja majd a 300 millió főt – tették hozzá.
Tekintettel a tranzakció nagyságrendjére, a Ryanair részvényeseinek még a szeptember 14-re kitűzött közgyűlésén jóvá kell hagynia az üzletet. A megrendelés a véglegesítés után kerül be a Boeing megrendelésállományába.
Amint korábban megírtuk, a Ryanair mintegy másfél évvel ezelőtt szakította meg a tárgyalásokat legalább 100 Boeing 737 MAX repülőgép kötelező érvényű megrendeléséről és ugyanennyi példány opciós jogáról, mert az árak és kedvezmények tekintetében nem sikerült megállapodásra jutniuk a feleknek.
Idén márciusban Michael O’Leary vezérigazgató azt nyilatkozta, hogy a tárgyalások újraindultak, hangsúlyozva, hogy jelentős árengedményekre lesz szükség a szerződés tényleges aláírásához. A Ryanair a mintegy 200 férőhelyes 737 MAX 8200-as és a 230 férőhelyes 737 MAX 10-es modellben gondolkodik, bár utóbbi hatósági tanúsítása még folyamatban van.