A világ legnagyobb légitársasága lett a Southwest, legalábbis a felkínált kapacitások terén, a fapadost az American és két kínai légicég követi. Európában a cargo járatok tarolnak, miközben a járvány miatt két újabb légitársaság, az Air Mauritius és a német LGW került közel a megszűnéshez.
John Grant, a menetrendi adatbázisok elemzésével foglalkozó OAG vezető elemzője szerdán a cég videokonferenciáján arról számolt be, hogy e hétre a szingapúri repülőtér lett a legtöbb lemondott járattal érintett légikikötő. A teljes kapacitás 97 százaléka tűnt el, Hongkongban és Spanyolországban ez a szám 95, Németországban 93 százalék.
Az uniós átlag 91 százalék, és az OAG elemzése szerint még nem érkezett el a mélypont, bár már közel van hozzá a légiközlekedés.
Az AIRportal.hu kérdésére válaszolva John Grant azt mondta,
felkínált kapacitás alapján jelenleg a Southwest Airlines a legnagyobb a világon, az USA-beli diszkont légitársaságot az American Airlines, valamint a China Southern és a China Eastern követi.
Európában az Eurocontrol adatai szerint most a DHL teljesíti a legtöbb járatot, ezt leszámítva, az utasszállító cégeket nézve továbbra is a Wideroe repüli a legtöbbet, mert egyes norvég területek csak repülőgéppel érhetők el.
Csődvédelem alatt működik tovább az Air Mauritius, mert a légitársaság a koronavírus miatti leállások következtében nem tud eleget tenni pénzügyi kötelezettségeinek. A légitársaság nemzetközi járatai a legutóbbi közlés szerint május közepéig biztosan nem közlekednek.
Csődöt jelentett a német Luftfahrtgesellschaft Walter (LGW), amely eddig a Eurowings számára repült regionális járatokat.
A Lufthansa-fapadosnak wet-lease megállapodásban szolgáltatott a korábban az Air Berlinhez tartozó kis légitársaság. A koronavírus-járvány miatt a Lufthansa azonban felmondta a szerződést, így csaknem teljes, 15 gépes De Havilland DHC-8 flottája és 354 dolgozója maradt munka nélkül az Aero.de híre szerint. A cég irányítását a düsseldorfi bíróság által kijelölt csődbiztosok vették át.
Az Air France-KLM lassan megkaphatja a 10 milliárd euró értékű kereskedelmi hitelt, amelynek lassú tárgyalási folyamatára hivatkozva áthidaló kölcsönt kért a francia-holland légitársaság. A problémát az okozta, hogy a francia kormány nem nyújtott megfelelő mértékű garanciát. A Reuters szerint ezt most az összeg arányában a korábbi 70-ről 90 százalékra emelték, így jó úton halad a cégcsoport a megegyezés felé.
Szintén a Reuters számolt be arról, hogy a Delta Air Lines nyolc év után először veszteséggel zárta egy negyedévét, 534 millió USA-dollár mínusszal fejeződött be a március 31-én zárult idei első három hónapja.
A Delta tájékoztatása szerint naponta 50 millió dollár veszteség keletkezik, és várakozásai szerint két-három évbe telik, mire kilábal a nehéz helyzetből.
A légitársaság jelenleg 650 repülőgépét parkoltatja a különböző repülőtereken.
A koronavírus-járvány európai kitörése előtt leállt, orosz gyökerű, de brit Cargo Logic Air légitársaság viszont éppen a pandémia miatt megugró áruszállítási kapacitásigénynek köszönhetően térhet vissza a levegőbe. A Volga-Dnepr csoporthoz tartozó cég visszakapta a brit polgári légügyi hatóságtól a korábban bevont légi üzemeltetői engedélyét és a működési engedélyét. Az Egyesült Királyság egyedüli kizárólag áruszállításra szakosodott légitársasága két Boeing 747-es áruszállító gépével egészségügyi felszereléseket szállíthat.
Az elmúlt héten lett nagyobb sajtóvisszhangja annak a javaslatnak, amely szerint blokkolni kéne a középső székeket a keskenytörzsű gépekben a megfelelő távolság megtartása érdekében. A United nem gondolkodott, és közlésük szerint május végétől minden járaton üresen fogják hagyni a „B” és „E” üléseket.