A Jet Zero startup cég Z4 típusa 250 utast szállíthat majd több mint 9 ezer kilométeres hatótávolsággal, a mai repülőgépeknél akár 50 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett.
A United Airlines bejelentette, hogy meg nem nevezett összeget fektetett be a kaliforniai Long Beach-i központú, Jet Zero startup cégbe, amely egy csupaszárny felépítésű (Blended Wing Body, BWB) kereskedelmi repülőgépet fejleszt.
A légitársaság bizonyos feltételek teljesülése esetén vállalta, hogy 100 példányt rendel a Z4 típusjelű repülőgépből, további 100 gépre vonatkozó opcióval.
A feltételek között szerepel, hogy egyéb kulcsfontosságú fejlesztési mérföldkövek teljesítése mellett a típus teljes méretű demonstrátor példánya 2027-ben végrehajtja szűzrepülését, valamint a repülőgép megfelel majd a légitársaság biztonsági és üzemeltetési előírásainak.

A több évtizede ismert koncepció szerint egy ilyen repülőgépnél a különleges kialakításnak köszönhetően a szárnyak mellett a teljes törzs is felhajtóerőt képez, ami az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkentését eredményezi.
A törzs hátsó, felső részén elhelyezendő sugárhajtóművek hagyományos kerozin (Jet-A1) mellett fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) is üzemelhetnének.
A konstrukció akár 50 százalékkal is csökkentheti az egy utaskilométerre jutó üzemanyag-felhasználást a mai kétfolyosós repülőgépekhez képest.
A 250 utas szállítására tervezett típus hatótávolsága 5000 tengeri mérföld (9260 km) lenne a tervek szerint.
Az amerikai légitársaság egyébként a Boom Supersonic fejlesztését is támogatta, és 50 Overture repülőgép vételéről írt alá feltételes megállapodást.
A Jet Zero cégbe korábban az Alaska Airlines is befektetett, a Delta Air Lines pedig a fedélzeti berendezés és az utazási élmény kialakításában segíti a startup céget.
