Az elemzők által vártnál kisebb mértékben növeli az A320-as család gyártási rátáját az Airbus, év végéig 45-re emelik a havonta elkészült gépek számát. Eközben az európai gyártó elvesztette az utolsó megrendelést is az A330F-re, így az egyetlen, gyárilag áruszállító típusából jó ideig nem készül majd új példány.
Lapunkhoz eljuttatott közleményében az Airbus azt írta, lassan, de fokozatosan megkezdik a legnépszerűbb típus gyártásának felpörgetését, bár sokkal lassabban, mint arról korábban olvasni lehetett.
Jelenleg 40 készül az A320-as család tagjaiból a francia, német, amerikai és kínai gyártósorokon, ezt még a pandémia első hullámában határozta meg az Airbus, akkor 60-ról csökkentették a gyártási rátát.
Az elmúlt időszakban kedvezően alakultak az átadások, ezért a gyártó az idei harmadik negyedév végéig havi 43-ra, 2021 végéig pedig 45-re emeli a kibocsátást. A korábbi tervekben 47 példány elkészülésével számoltak minden hónapban.
Az A220-asból is többet terveznek gyártani, bár az emelés ennél a típusnál is óvatos: összesen 4 helyett 5 készülhet havonta Mirabelben és Mobile-ban áprilistól.
A szélestörzsűeknél nem tervez változást az Airbus, A330-asból havi 2, A350-esből pedig 5 gyártásával végezhetnek.
A cég hangsúlyozta, hogy folyamatosan figyelemmel követik a piaci folyamatokat, és azonnal módosítanak a terveken, ha a körülmények azt szükségessé teszik.
Közölték továbbá: nem számítanak arra, hogy a 2019-es rekord kibocsátást 2023 előtt elérjék, de az is lehet, hogy csak 2025-ben tudnak majd újra annyit gépet gyártani, mint a járvány előtt.
Ehhez kapcsolódik az Aerotelegraph híre, amely szerint a török MNG Cargo áruszállító légitársaság törölte az A330-200F gépekre vonatkozó, 3 példányra szóló megrendelését.
Ezzel egyetlen vevője sem maradt az Airbus egyedüli, gyárilag áruszállítónak készült típusának, bár az utasszállítóból konvertált A321-esek (P2F – Pessenger to freighter) iránt élénk az érdeklődés.
Az Airbus december végi adatai szerint összesen 38-at gyártott a típusból, ezek közül egy most Magyarországon szolgál.
Ezzel szemben a Boeing úszkál az áruszállítókra szóló megrendelésekben, 2020 év végén 96 ilyen gép leszállítására volt élő szerződésük, ebből 41 darab 777-es, 11 darab 747-es és 44 darab 767-300-asra vonatkozott.