A Wizz Air is érdeklődik a szeptemberben becsődölt Thomas Cook légitársaságainak London-Gatwick repülőtéren üresen maradó résidői iránt.
A Wizz Air vezérigazgatója, Váradi József a Financial Timesnak azt mondta, hogy a Thomas Cook után maradt vagyonelemek közül csak a Gatwick repülőtéren birtokolt le- és felszállási résidők érdeklik a low-cost légitársaságot.
Amennyiben sikerül megszerezni, a jogokat a Wizz a London-Gatwick repülőtéren tervezett terjeszkedéséhez használná.
A résidők iránt a Virgin Atlantic és az IAG is érdeklődik. Előbbi azonban inkább az éjszakai slot-párok megszerzésében érdekelt, mert a csúcsidőre szóló résidők ára nagyon magas. Emellett a Virgin venne a Thomas Cook manchesteri slotjaiból is. A British Airwayst is irányító IAG akár a felszámolótól is megvásárolná a felszabaduló helyeket, vagy ha az eljárás eredménytelen, és azok visszakerülnek a slot-alapba, akkor onnan igényelnék ki.
A Thomas Cook Airlines 15 napközbeni résidő-párt birtokolt a Gatwick repülőtéren a nyári időszakban, a téli menetrendben pedig nyolcat, a ch-aviation szerint.
A kapacitáskorlátok között működő reptereken a le- és felszállási résidő-párok, különösen a csúcsidőnek számító napszakokban több tízmillió dollárt érhetnek a légitársaságoknak.
Néhány éve például – nem hivatalos információk szerint – mintegy 75 millió dollárért cserélt gazdát egy résidő-pár a London-Heathrow repülőtéren. Bár Gatwick esetében egy slot értéke ennél csekélyebb lehet, még így is több tízmillió dollár lehet a licit vége.