A 2020-as nyári menetrendre kijelölést kaphat a Wizz Air a Budapest és Minszk közötti útvonalon történő járatindításra.

A magyar és a belarusz légügyi hatóság várhatóan a közeljövőben megállapodást köt arról, hogy megadják a Wizz Air számára a járatnyitáshoz szükséges engedélyeket.

Artem Sikorsky, a fehérorosz közlekedési és kommunikációs minisztérium légügyi igazgatója a fehérorosz állami hírügynökséggel azt közölte, hogy
a magyar hatóság egy szándéknyilatkozattal kereste meg a minszki társhatóságot annak érdekében, hogy 2020 tavaszától a Wizz Air megkapja a kijelölést a járat indítására.

Forrás: Wizz Air

Az igazgató hozzátette, hogy a jóváhagyási és aláírási procedúra folyamatban van.

A járatnyitásról már hosszú ideje folynak az egyeztetések. Tavaly novemberben az AIRportal.hu is beszámolt róla, hogy a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára a belarusz-magyar üzleti fórumon azt közölte, egyeztetéseket kezd a magyar kormányzat, hogy a Wizz Air járatot nyisson Budapest és a fehérorosz főváros, Minszk között.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A kezdeményezést akkor azzal indokolta az államtitkár, hogy a fehérorosz légicég, a Belavia 2013 őszétől közlekedő heti három járata (ráadásul Belgráddal kötve – a szerk.) nem elegendő a turisztikai és üzleti kapcsolatok fejlesztésére.

A fehérorosz Belavia 2013 óta üzemeltet járatokat a magyar és a fehérorosz főváros között, jelenleg hetente kettőt. Amint korábban megírtuk, a légitársaság Minszkből érkező repülőgépei közlekednek tovább Belgrádba és az ötödik szabadságjog intézménye alapján értékesíthet jegyeket a Budapest és Belgrád közötti szakaszra. A Belavia korábbi bejelentése szerint azonban október 24-től megszűnik a Budapest-Belgrád összeköttetés, a légitársaság önálló járatokat közlekedtet majd mindkét fővárosba.

Keleti irányba terjeszkednek az európai diszkontok

Amint arról korábban beszámoltunk, a Wizz Air az elmúlt hetekben jelentette be, hogy az oroszországi tatárföld fővárosába, Kazanyba indít járatokat. A járat megnyitásához nemzetpolitikai és gazdasági érdekek fűződnek.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója lapunknak a kazanyi járat bejelentésekor azt mondta, légitársasága számára kiemelten fontos, hogy egyre több keleti útvonalat nyisson, mert Nyugat-Európában egyre nagyobb a kapacitáshiány a légiforgalmi irányítói oldalon, ezzel szemben Kelet-Európa “felfedezetlen” terület.

Szintén a hetekben jelentette be a Wizz Air, hogy brit leányvállalatán keresztül terjeszkedik az orosz piacon: a Wizz Air UK július közepén kapta meg az engedélyt, hogy 2019 őszétől járatokat nyisson a London – Moszkva és London Szentpétervár útvonalakon.

Fotó: AIRportal.hu

Eközben egy másik ex-szovjet tagköztársaságból, Örményországból is olyan hírek érkeztek, hogy az ottani hatóságok meg kívánják nyitni a piacot az európai low-cost légitársaságok járatai előtt.

Az ország az Armavia csődje óta nem rendelkezik nemzeti légifuvarozóval és nyilatkozatok szerint nem is időszerű, hogy az állam létrehozzon egy nemzeti légitársaságot, vagy kijelöljön egy magánkézben lévő légicéget erre a státuszra.

Tatevik Revazian Örményország polgári légiközlekedési hatóságának vezetője azt nyilatkozta a napokban, hogy dolgoznak a szükséges jogszabályi változtatásokon, mert több low-cost légitársaság – köztük a Ryanair és a Wizz Air – is jelezte szándékát, hogy 2020 nyarán új útvonalakat nyisson Jerevánba. A jogszabály módosítások augusztusban kerülnek a parlament elé.