A Lufthansa összes Airbus A380-asát letárolta, és bár felmerült, hogy áruszállításra alkalmazza a cég, anyagi megfontolások miatt a Lufthansa Cargo inkább használt Boeing 777F-géppel bővíti a kapacitásait.

A héten megtartott éves közgyűlés zárt ülésén az Aerotelegraph cikke szerint az egyik részvényes azt vetette fel, hogy az áruszállítás iránti hatalmas igényt a Lufthansa miért nem igyekszik a letárolt A380-asainak bevetésével kiszolgálni.

Fotó: Be Lufthansa

Carsten Spohr vezérigazgató válasza szerint az óriásgépek átalakítása nagyon költséges lenne, a típus drágán üzemeltethető, és nagy ebben a kockázat, ezért egyáltalán nem számolnak ilyen megoldással.

Bár a légitársaság használ más utasszállító gépeket cargo-járatokra, de az A380-ason három szinten kellene a rakományt elhelyezni, ez pedig tovább drágítaná a típus e célra való üzemeltetését.

A német légitársasági csoport áruszállító leányvállalatánál tavaly ugyan hivatalosan befejeződött a flotta megújítása, kilenc vadonatúj Boeing 777F cargo gépet állítottak üzembe, de hírek szerint tovább bővül a flotta.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az MD11-esek fokozatos kivonása mellett az a döntés született, hogy a használt piacról szerez be a Lufthansa Cargo wet-lease formában egy újabb 777F-et, amely várhatóan idén ősszel érkezik meg a flottába.

Mint arról a héten beszámoltunk, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség adatai szerint márciusban rekord magasan volt a szektor áru-tonnakilométerben számolt teljesítménye, pedig a felkínált kapacitás a belly cargo kiesése miatt még mindig 12 százalékkal elmarad a járvány előtti szinttől.