Az Aercap lízingcég vezetője szerint semmi értelme nincs a 737 MAX program korai leállításának, mivel nincs olyan új technológia, amivel ki lehetne váltani. Kollégája, Steven F. Udvar-Hazy, az ALC vezetője pedig a MAX név elhagyását javasolta, hangsúlyozva, hogy ötven éve van a szakmában, de ez a krízus példátlanul súlyos.

Aengus Kelly, az Aercap vezérigazgatója a Reutersnek nyilatkozva azt mondta, nincs alternatívája, és semmi értelme nincs a 737 MAX programot korán leállítani. Már csak azért sem, mert a finanszírozó bankok nem fordultak el a géptől, és a vevők többsége továbbra is úgy gondolja, hogy a termék nagyon jó.

Átadásra váró MAX-ok a seattle-i Boeing Field-en (Fotó: Reuters)

Lesznek persze, akik visszamondják majd a lízingszerződést, de a többség kitart mellette és újabbakat fognak rendelni – magyarázta, hozzátéve: azok, akik a program végéről fantáziálnak, azoknak nincs túl sok rálátásuk a helyzetre.

A másik ok, amiért nem kell a MAX-ok gyártását leállítani, az az, hogy nincs olyan új technológia, amivel megérné kiváltani a Boeing keskenytörzsű típusát.

A 737-es méretű új típus bevezetésére szerinte 2030 előtt biztosan nem kerül sor.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A napokban egy másik nagy lízingcég, az Air Lease Corporation vezetője is megszólalt a témában. A magyar származású Steven F. Udvar-Hazy Donald Trump amerikai elnök és mások korábban már megpendített javaslatát vetette fel, vagyis azt, hogy a Boeingnek át kellene neveznie a típust, a MAX névtől meg kellene szabadulnia.

Mint mondta, megkérték erre a Boeinget, mert nincs oka, hogy miért ne hívhatnák a gépeket 737-8-nak, -9-nek és -7-nek.

Lehet, hogy nem sikeres, de remekül néz ki. (Forrás: Boeing)

Javaslatát azzal indokolta, hogy a MAX márkanéven súlyos szégyenfolt esett, és a hatóságok felé a gyártó nem is használja azt, számukra ezt a gép „csak” egy 737-es.

A géptípussal kapcsolatos problémákról Steven F. Udvar-Hazy azt mondta, ötven éve van a légiközlekedési szakmában, de ez a fajta krízis eddig példa nélküli.