Mind a megrendelések, mind a gépátadások terén a Boeing zárta az erősebben a májust májusban, az európai gépgyár eddig egész évben rosszabbul teljesített.
Rendelés
Az Airbus ez év májusában összesen 85 darab gépre kapott megrendelést, amelyek hatot leszámítva A320-as típuscsaládba tartoznak. A hat darab „kivétel” a Philippine Airlines A350-rendelése. A legnagyobb tétel egy 45 darabos A320neo megrendelés egy meg nem nevezett partnertől.
Az Airbus száma továbbra sem tartalmazzák az Iran Air 114 darabos rendelését, amelynek hátterében az állhat, hogy a banki tranzakciókat egyelőre nem tudják lezárni.
A Boeing ezzel szemben 125 gépet értékesített az év ötödik hónapában, amelyben benne van a VietJetAir százdarabos 737 MAX rendelése is. Everett emellett további 24 MAX-ot és egy 777F-et is eladott, utóbbit a FedExnek.
A január-májusi időszakban az Airbus 200, a Boeing pedig 298 gépre kapott megrendelést. A közölt adatok bruttó számok, a lemondásokat nem tartalmazzák.
Gépátadás
Az Airbus gyáraiból májusban 57 repülőgép gördült ki és került a légitársaságokhoz üzemeltetésre, ezek közül 48 darab A320-as családba tartozott, az A330-asból, A350-esből és A380-asból is hármat adtak át.
A Boeing ebben a szegmensben is jobban teljesített, összesen 71 gépet repültek át üzemeltetőkhöz. Összesen 47 darab 737-es, 14 darab 787-es, egy 747-es és 9 darab 777-es került üzemeltetőkhöz.
Az év első öt hónapjában az Airbus 234, a Boeing pedig 301 gépet szállított le.