Elkezdte ledolgozni lemaradását az Airbus a rendelések terén a Boeinggel szemben, júliusban dupla annyi gépet adtak el Toulouse-ban, mint Everettben, pedig a farnborough-i rendelés egy része még nem jelent meg a könyvelésben. Ahogy az iráni megállapodás sem.
Rendelések
A Boeing kimutatásai szerint 73 megrendelt gépük közül hatot leszámítva mind 737-es, a vevők pedig a legtöbb esetben egyelőre nem nyilvánosak. Akikről tudunk: az Air Lease Corporation, a Malaysia Airlines, a Mauritania Airlines, a Tui és a Ruili Airlines, utóbbi légitársaság ruházott be a 9-es verziójú Dreamlinerekbe.
Az Airbus ezzel szemben pontosan dupla ennyi, 146 darab gépet adott el az év hetedik hónapjában, amikorra a farnborough-i légi szalon is esett. Mindegyik rendelést viszont még nem véglegesítették, ezért nem is szerepel a kimutatásban (ahogy a Boeingnél sem). Így a Virgin Atlantic 12 darabos A350-1000 rendeléséből is csak 8 látszik, mivel a többit lízingcégen keresztül szerzik be, ott pedig ezek szerint még zajlanak a tárgyalások. Toulouse ezen kívül eladott még 134 darab A320-as típuscsaládba tartozó gépet, és négy darab A330-ast. A vevők között találjuk a többi közt a Germaniát, a Cebu Pacificet és a Jetblue-t is.
Az év eddigi részében az Airbus 373, a Boeing pedig 383 gépre kapott rendelést, a különbség így tízre csökkent a lekönyvelt rendelések között.
Átadások
A gépek legyártása és átadása terén a Boeing azért még megelőzi európai versenytársát, ahogy évek óta több gép kerül az üzemeltetőkhöz az amerikai vállalattól. A Boeing július folyamán 57 gépet adott át üzemeltetésre, köztük 36 darab különböző verziójú 737-est, 14 darab 787-est, 5 darab triplahetest, és 1-1 767-es, valamint Jumbo Jet is gazdára talált.
Az Airbus ezzel szemben 41 darab gépet szállított le a megrendelőknek, 36 darab A320-as családba tartozó gépet, 3 darab A350-est, és 2 darab A330-ast.
Az év eddigi részében az Airbus összesen 339 gépet adott át, a Boeing viszont 432-t.
A havi adatokat továbbra sem hasonlítjuk össze az elmúlt évivel, mert az Airbus havi bontásban nem közölte a gépátadásai számát. Az előző év egészében az európai gyártó 1036 gépre kapott rendelést, míg a Boeing 869 repülőt értékesített. Átadások terén viszont az amerikai cég teljesített jobban: 762 gép került az üzemeltetőkhöz, míg a toulouse-i üzemet 635 gép hagyta el.