Akár nyolcvan utassal többet szállíthatnak azok az A380-asok, melyeket az Airbus módosított fedélzeti csomagjával szerelnek. A fedélzet berendezésének – opcionálisan választható – legújabb módosításait a hamburgi Aircraft Interiors Expo (AIX) kiállításon mutatta be a vásárlóknak az európai gyártó, a várakozásoknak megfelelően, melyekről idén márciusban már hírt adtunk.

Fotó: Airbus | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus

A fedélzet optimálisabb berendezésének legújabb eleme a kétszintes óriásgép alsó és felső fedélzetét összekötő, a gép első részében beépített lépcső megváltoztatása.

A megrendelők által szabadon választható módosításoknak köszönhetően összesen körülbelül még nyolcvan ülést helyezhetnek el az óriásgépekben a különböző osztályokon.

A plusz utaskapacitás jelentős mértékben növeli az A380-asok bevétel termelő képességét, ugyanakkor ezek alkalmazása az utaskomfort terén sem jár kompromisszumokkal – a gyártó közleménye szerint.

A legjelentősebb újítás a “New Forward Stairs” (NFS) néven emlegetett termék, mely összesen 20 fővel növeli meg az A380-as utaskapacitását nem csak a turista, hanem vegyesen a Business, Premium Economy és Economy osztályokon is.

Hirdetés

A módosítás szerint a két fedélzetet összekötő első lépcső megváltozik és a gép 1-es számú ajtajától a ketteshez helyezik át. A lépcső alatti kihasználatlan térben a személyzeti pihenők egyike kap helyet.

A “New Forward Stairs” (NFS). (Grafika: Airbus) | © AIRportal.hu

A “New Forward Stairs” (NFS). (Grafika: Airbus)


A pilótafülke mögötti személyzeti pihenő továbbá leköltöztethető és összevonható lesz az alsó fedélzeten elhelyezett légiutasísérő-pihenővel, mely az alsó fedélzeten további három Premium-Economy utas elhelyezésére szabadít fel helyet.

Azok a légitársaságok melyek nem idegenkednek a turista osztály zsúfoltabb elrendezésétől, még 23 utast helyezhetnek el az alsó fedélzeten alkalmazható, két évvel ezelőtt bejelentett sűrűbb székezéssel, tizenegy üléses sorokban. Az Airbus-sztenderd 18 inch-es ülésszélesség azonban még a 3-5-3-as elrendezésben is megmarad.

További tíz business osztályú üléssel növelhető a felső fedélzet kapacitása, az oldalfalakon elhelyezett alsó csomagtárolók eltávolításával és halszálka elrendezésű, ággyá alakítható üzleti ülésekkel.

Az A380-asok minden mai repülőgépnél szélesebb alsó fedélzetén még 11 Premium Economy osztályú hely nyerhető azzal, ha egy sorba kilenc ilyen ülést helyeznek el az üzemeltetők.

A világon ma forgalomban lévő A380-asok átlagos utaskapacitása 497 fő, mely az Airbus újításaival 575 főre növelhető négy osztályos elrendezés esetén.

Dr. Kiran Rao az Airbus stratégiai és marketing alelnöke szerint az új fedélzeti csomag megoldást jelent azon légitársaságok részére, akik az A380-as gazdasági mutatóinak javítását sürgetik. Az utaskapacitás megnövelésével az óriásgépek jelentős plusz bevételt termelhetnek az üzemeltetők számára.

A régi lépcső elegánsabb volt, ám jóval több helyet foglalt. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A régi lépcső elegánsabb volt, ám jóval több helyet foglalt. (Fotó: Airbus)

Hirdetés