Nagybevásárlást tartott regionális gépekből az American Airlines, Kanadából és Brazíliából egyszerre rendelt gépeket a cég.

Egyszerre két gyártótól, a kanadai Bombardiertől és a brazil Embraertől is több gépet rendelt az amerikai óriáscég regionális és ráhordó járatokat teljesítő leányvállalata, az American Eagle számára.

Forrás: Wikimedia Commons

Kanadából tizenöt Bombardier Canadair Regional Jet CRJ-900-as érkezhet az American Eagleshez, amelyeket szerződéses partnerként a PSA Airlines üzemeltet majd.

A gépek az újfajta, az utasok számára komfortosabb kabinkialakítással érkeznek majd, amelynek további előnye, hogy a hasonló kategóriás gépeknél több, és nagyobb kézicsomag fér el a felső csomagtároló rekeszekben.

A CRJ-900-asokat 2019 második negyedévétől, kétosztályos, 98 utasra székezve szállítja majd le a gyártó, a szerződés értéke listaáron számolva hétszáztizenkilenc millió amerikai dollár.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Még kisebb regionálisok Brazíliából

Szintén tizenöt gépes tételben brazil gyártású Embraer E175-ösöket is rendelt a légitársaság, amellyel már meglévő, 74 gépet számláló E-Jet flottáját bővíti ki.

Ez a cég negyedik, a brazil gyártó regionális típuscsaládjára leadott megrendelése, amellyel négyszáz fölé emelkedett a 2013 óta a tengerentúlon eladott E-Jetek száma, így az USA történetének legsikeresebb regionális típusává avanzsált.

A 2019 első negyedévétől érkez E175-ösöket a texasi bázisú Envoy Air üzemelteti majd az American Egale számára, a gépeket a CRJ-900-asokhoz hasonlóan műholdas internetkapcsolattal is felszerelik majd.

Átszervezés a háttérben

A kisebb, belföldi-és ráhordó forgalomban működtetett járatok nagy részét nem az American Airlines közvetlen leányvállalata, az American Egale üzemelteti, hanem szerződésesen más, kisebb cégek. Jelenleg tíz különböző cég repül gépeket a jellegzetes, szürke festésben, számuk azonban hamarosan csökken majd.

Amerika egyik legnagyobb légitársasága ugyanis pénzügyi okok miatt két partnerével is szerződést bont 2019-ben, az ExpressJet és a Trans States nevű cégekkel, az eddig általuk üzemeltetett operációkat pedig a SkyWest és az Envoy Airlines alá szervezi át.

Az USA belföldi útvonalaiért folyó versenyben az American Airlines jelenleg valamivel legnagyobb versenytársa, a United Airlines előtt jár, mivel az még csak vizsgálja új regionális gépek vásárlásának lehetőségét, a használtan vásárolt A319-eseket pedig csak 2020-21-ben állítja forgalomba, szemben az Americannel, amely már jövőre elkezdi leváltani öreg MD-80-asait az európai típusra.