Hamarosan megkezdődhet az Engine Alliance GP7200-as hajtóművel szerelt Airbus A380-asok átvizsgálása, miután anyagfáradás nyomait fedezték fel az Air France gépén Grönland fölött szétesett hajtómű darabjainak vizsgálata során.

A ventilátorfokozat központi része (Fotó: BEA)

Ahogy arról lapunk is beszámolt, nemrég megtalálták az Air France A380-asának 2017-ben Grönland fölött darabjaira hullott hajtóművéből a ventilátorfokozat központi egységét egy hó- és jégmezőn. Az alkatrész a kivizsgálás szempontjából az egyik legfontosabb.

A titánból készült részegység sérülésének vizsgálatát ugyan még nem fejezték be, ám a gyártó hamarosan bejelentheti, hogy az összes hajtóművét soron kívül át kell vizsgálni.

Az elvégzett vizsgálatok ugyanis az anyag felszín alatt kezdődő fáradásos törésének nyomait fedezték fel, az egyik lapát bekötési pontjánál.

A Reuters információi szerint a kérdéses alkatrészt, amelynél a gyártási hibát sejtik a kivizsgálók, az amerikai hajtómű-konzorcium tagjai közül a Pratt & Whitney gyártja.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A jelenleg szolgálatban álló Superjumbók több, mint fele, 152 példány a 237-ből a GP7200-as sorozatú hajtóművel van felszerelve. Az Air France mellett a Qatar Airways, az Etihad és a Korean Air, sőt a típus legnagyobb üzemeltetője, az Emirates is nagyrészt az Engine Alliance hajtóműveit választotta A380-asaihoz.

Az EASA váratóan két héten belül kiadja a kapcsolódó légialkalmassági direktíváját, amellyel így már a típus második súlyos problémáját kezeli ezen a nyáron. Az elsőt, amely egyes példányok szárnyának repedésével kapcsolatban ír elő vizsgálatokat, még júliusban kiadta az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség.