Átvette a Swiss a világ első Bombardier CS100-as repülőgépét, amelyet a svájci Luftahnsa-leányvállalat júliusban állít forgalomba.
A gép „kulcsainak” hivatalos átadása Montreálban volt, ahonnan Zürichbe repülték a gépet (dublini megállóval), a hivatalos ünnepségen a cégek vezetői egyöntetűen mérföldkőnek nevezték a pillanatot nem csak a Bombardier, de a légi közlekedési ipar tekintetében is.
A tervek szerint az első CS100-as július 15-én teljesíti első kereskedelmi járatait, ezek egyikével Budapestre is ellátogat a Bombardier új gépe. A legelső járat Zürichből Párizs – Charles de Gaulle repülőterére közlekedik majd. Az első úticélok között Budapesten kívül Prága és Manchester szerepel még, és később Varsóba, Brüsszelbe, Nizzába, Stuttgartba, Hannoverbe, Milánóba, Firenzébe és Bukarestre is repülnek majd a CS100-asokkal.
A Swiss járatinformációs rendszere szerint a 19.05-kor landoló LH2258-as járattal érkezik a típus Ferihegyre. Azon a pénteki napon így az összes, ezen az útvonalon használt gép felvonul: a reggeli járatot a Helvetic teljesíti Fokker 100-assal, a kora délutánit a Swiss Avrolinerei repülik, majd este érkezik a CSeries 100-as.
A repülőgép hivatalos sajtóbemutatója július 7-én lesz Zürichben, ahonnan az AIRportal.hu is tudósít majd.
Nem a július 15-i lesz az első, hogy a vadonat új gép Budapestre érkezik, március 10-én már járt Ferihegyen a Bombardier madara, akkor a gyártó szakemberei útvonal-tesztelési program keretében jártak itt.
Az új kanadai gép, amelynek kifejlesztése több, mint egy évtizedig tartott, a brazil Embraerrel együtt komoly versenytárs lesz a 100-150 személyes repülőgépek kategóriájában az amerikai Boeing és az európai Airbus számára. Különösen, ha a gyakorlatban is beigazolódik az ígért 10 %-os üzemanyag megtakarítás hasonló méretű Boeingokkal és Airbusokkal szemben. Ehhez új hajtóműveket fejlesztett az amerikai Pratt&Whitney cég, a PW1500G-szériát, amely takarékosabb és lényegesen csendesebb a most piacon lévő hajtóműveknél.
A CS100-as teljesen digitális vezérlésű repülőgép, a kabinban öt, hatalmas színes képernyőről vezérlik a pilóták a gép működését, a hagyományos szarvkormánynak sincs nyoma a kabinban, helyette ún. sidestickkel (számítógépes joystickhez hasonló eszközzel) vezetik a gépet. A CS100-as fedélzetén 3+2-es, aszimmetrikus üléselrendezésnek köszönhetően az utasok 80 %-a számára kényelmesebb ablak melletti vagy folyosó melletti ülések állnak rendelkezésre. A felső tárolókban pedig utasonként egy, kifejezetten nagyméretű kézipoggyász helyezhető el.