Az indonéz Trans Nusa lett a Comac ARJ21-es első külföldi üzemeltetője.

Az első C919-es a napokban történt forgalomba állítása után újabb fontos eseményt ünnepelt a kínai repülőgépgyártó, amely első külföldi üzemeltetőjének adta át az egyosztályos fedélzeti berendezéssel 95 utas szállítására képes Comac ARJ21-700-as típus egy példányát.

A gép első külföldi üzemeltetője a jelentős kínai tulajdonosi befolyás alatt működő, indonéz Trans Nusa lett.

A repülőgépet a China Aircraft Leasing (CALC) cégtől bérli a légitársaság, amelynek előbbi egy holdingon keresztül kisebbségi tulajdonosa is. A CALC korábban 30 darab ARJ21-est rendelt a Trans Nusa számára.

A Comac által közreadott felvételeken az MSN186 gyártási számú repülőgép a légitársaság arculatát és az indonéz PK-TJA lajstromjelet viseli, ugyanakkor azt még nem tudni, hogy mikor állhat menetrend szerinti forgalomba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Comac

Az ARJ21-es (Advanced Regional Jet for the 21st century) 78-90 fő szállítására képes, hatótávolsága 2225 és 3700 km közötti, General Electric CF34-es hajtóművek dolgoznak rajta. A gépnek az eredeti tervek szerint 2006-ban kellett volna forgalomba állnia, de csak 2008-ban hajtotta végre első felszállását, és mintegy tíz éves csúszással állt forgalomba.

Hasonlósága az amerikai Douglas DC-9 (McDonnell Douglas MD-80/MD-90 és Boeing 717) típuscsaládhoz nem véletlen: utóbbit korábban licenc alapján gyártották az országban, és a saját gép fejlesztésekor felhasználták az átvett gyártósort, terveket és tapasztalatokat, bár hangsúlyozták, hogy saját termékről van szó.