Átvette az Airbus vezetését Tom Enders leköszönő vezérigazgatótól Guillaume Faury, aki eddig a kereskedelmi gépekért felelős részleget irányította. Az új vezetőnek fontos lépéseken és jelentős problémákon kell átsegítenie a céget.
A 61 éves német üzletember, Tom Enders 2012 óta töltötte be az akkor még EADS-nek hívott cégcsoport vezérigazgatói posztját, miután a kereskedelmi gépekkel foglalkozó részlegtől kinevezték.
A francia mérnök, Guillaume Faury nagyjából ugyanezt az utat járta be, dolgozott a helikopter-üzletágban, és foglalkozott a kereskedelmi típusokkal is.
Az igazgatósági jóváhagyás után Faury az Airbus közleménye szerint azt hangsúlyozta: fontos változásokon megy keresztül a légiközlekedési iparág, az Airbust pedig fel kell készíteni az ezzel járó lehetőségek kiaknázására. Kiemelte a digitális technológiákra való áttérést és a hatékonyság fejlesztését.
Emellett Faury fontos feladata lesz az Airbus előtt álló kihívások teljesítése is, amelyek közül az Airline Ratings kiemelte az A320neo típuscsalád gyártási rátájának havi 60 példányra emelését (ezt az idei év közepére érhetik el), illetve az Airbus ellen folyó korrupciós és egyéb jogi ügyek kezelését is.
Szintén le kell majd vezényelnie az A380-as program lezárását és az A400M katonai repülőgép problémáinak megoldását, amelyről azt mondta, korábbi terveiknek megfelelően halad a típus módosítása.
Az ő vezetése alatt éri majd el a nullszaldós eredményt az A350-es program, innentől kezdve minden egyes eladott gép a program költségeihez képest nyereséget hoz.
A társaságot Guillaume Faury nagyon jó pénzügyi helyzetben veszi át, az előrejelzések nyugodt éveket jósolnak stabil növekedéssel, az egy részvényre számolt osztalék értéke az előző évihez képest az idén soha nem látott mértékben, 10 százalékkal emelkedett. Az adózott eredmény a gyártás felpörgetésével a mostaninál is magasabb szintre tud majd emelkedni, így az osztalék a mostaninál is magasabb lehet.
Erre az évre az Airbus 880-890 gép átadásával számol, tavaly 800 példányt adtak át. A 2018-as év végi kimutatása szerint a vállalat rendelésállománya 7577 repülőgépből állt (ennek értéke 460 milliárd euró volt), ez 315 darabbal több, mint a 2017-es év végén.