Szeptember utolsó hetében adta át az első ázsiai megrendelőnek készült ATR 72-600 típusú regionális utasszállító repülőgépét az ATR gyár. Az új generációs típust a kontinensen elsőként az Eva Air regionális leányvállalataként működő UNI AIR állítja szolgálatba.

Szeptember 27-én Toulouseban vette át első ATR 72-600 regionális utasszállító repülőgépét a tajvani székhelyű UNI AIR, amely Ázsiában elsőként állítja forgalomba ezt a turbolégcsavaros típust.

Az első ázsiai megrendelőnek készült ATR 72-600-ast október 11-én tervezik menetrendszerinti szolgálatba állítani; a B-17001 lajstromot viselő gép elsőként Tajpej és Taitung városa között fog repülni.

Az Eva Air regionális légitársaságaként működő UNI AIR flottamodernizációs programja keretében összesen 10 darab, egyenként 70 üléses ATR 72-600-ast rendelt, leváltandó a Bombardier Q300-as repülőgépeit.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az új típus nagyobb és korszerűbb is a jelenleg alkalmazott Bombardiernél, ezért a légitársaság nemcsak nagyobb kapacitást, hanem hatékonyabb üzemeltetést is vár az európai gyártmánytól.

Az ATR típuscsalád legújabb generációját 2007-ben jelentette be a gyártó. A 600-as széria azóta töretlen népszerűségnek örvend, különösen, ami a nagyobb 72-600-as modellt illeti. A 70 üléses regionális típusok szegmenségben ugyanis jelenleg a legkeresettebb: mintegy 240 darabos megrendelést jegyez rá az ATR.

A 72-600-as 2011 májusában szerzett Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) által kibocsátott típusbizonyítványt. Befogadóképessége, a megrendelői igényektől függően 68-74 személy. A meghajtásról az egyenként 2750 lóerős Pratt&Whitney PW127M típusú hajtóművek gondoskodnak. Hatótávolsága teljes utaskapacitással 1665km, hasznos terhelhetősége 7500kg.


A típus a legkorszerűbb fedélzeti rendszerekkel van felvértezve, digitális kijelzőkkel felszerelt, ún. full glass cockpit pilótafülkéjét a Thales fejlesztette. A korábbi szériákhoz képest teljesen újragondolt utaskabint pedig az olasz Guigiaro stúdió tervezte.

Tony Su, az UNI AIR vezérigazgatója a gépátvétel kapcsán elmondta, hogy igazán büszkék az ATR 72-600-as flottájukba való bevezetésére. Mint elmondta a 72-600-as kategóriájának legkorszerűbb és legkörnyezetkímélőbb típusa .

Az UNI AIR Tajvan legnagyobb regionális légitársasága: 11 belföldi és 13 kínai célállomásra repülnek gépeik, sőt Vietnámba is kínálnak járatokat. A flotta az első ATR-en túl jelenleg 8 darab turbolégcsavaros Bombardier Q300-asból és 11 darab sugárhajtású McDonnell Douglas MD-90-es típusból áll.

Ajánlott cikk: EVA AIR: légihíd a Távol-Keletre (AIRportal.hu)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!