Több mint fél évvel az első példány átadása után megérkezett az indító légitársaság flottájába a második C919-es, amely korábban tesztpéldány volt.
Tovább döcög az új generációs kínai keskenytörzsű utasszállító karrierje: az első példány 2022. decemberi átadása, aztán az első kereskedelmi járat év elejére tervezett, de május végére csúszó teljesítése után most érkezett meg a második C919-es a China Eastern Airlineshoz, amely korábban ötöt rendelt a típusból.
A B-919C lajstromjelű gép júniusig tesztpéldányként szolgált a gyártónál, ezt követően készítették fel a kereskedelmi forgalomba állásra. Ezzel együtt a gyártó az idei évben mindössze négy C919-es átadását tervezi.
A China Eastern a tervek szerint az elsőhöz hasonlóan ezzel is a Sanghaj-Putung (PVG) és Csengtu-Tianfu (TFU) között repül a közeljövőben, de később más útvonalakon is beveti majd a típust a légicég.
A napokban a Hainan-csoporthoz tartozó Suparna Airlines megerősítette 30 darab C919-es lízingjére vonatkozó szerződését az SPDB Financial Leasing céggel, valamint a gyártóval. A HNA-csoport – mint megírtuk – április végén írt alá szerződést 60 darab C919-es megrendeléséről.