Az Airbus 735, a Boeing 528 kereskedelmi repülőgépet adott át 2023-ban, előbbi 2094, utóbbi pedig 1576 példánnyal növelte megrendelésállományát, nettóban számolva.

Mindkét nagy repülőgépgyártónak sikerült jelentősen emelnie a legyártott és átadott repülőgépek számát az előző évihez viszonyítva, az iparági és beszállítói nehézségek ellenére.

Az európai gyártó túlteljesítette 720 darabos előrejelzését: 87 ügyfelének összesen 735 repülőgépet adott át 2023-ban, amely az előző évhez viszonyítva 11 százalékos növekedést jelent.

A220-asból 68, az A320-as családból 571, A330-asból 32, A350-esből 64 példányt juttatott a megrendelőknek az Airbus.

Forrás: Airbus

A Boeing 2023-ban 528 repülőgépet adott át, amely szintén előrelépés az előző évi 480-hoz képest.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A típusokat tekintve a 737-esből 396, a 747-esből 1, a 767-esből 32, a 777-esből 26, a 787-esből 73 példány került az üzemeltetőkhöz.

A keskenytörzsű 737-es típus esetében az eredeti 400-450 gépes célját a gyártási és ellátási láncbeli problémák miatt nem érte el a gyártó, ám az októberben 375-re csökkentett 2023-as előrejelzését túlteljesítette.

Megrendelések

A légitársaságok és lízingcégek egyre távolabbi időpontokra igyekeznek bebiztosítani, hogy elegendő új repülőgép álljon rendelkezésükre, ezért kiugróan sok rendelést adtak le tavaly.

A megrendelések tekintetében is az európai cég mutatott erősebb teljesítményt a múlt évben, és 2319 új megrendelést szerzett, a lemondásokkal csökkentve (nettóban) 2094 darabbal növelte megrendelésállományát.

A lemondásokat és módosításokat nem tekintve A220-asból 142, az A320neo családból 1835, A330-asból 42, A350-esből 300 példányra érkezett új megrendelés, utóbbiból 15 az A350F áruszállító változatra szól.

Forrás: Boeing via Youtube

Az amerikai gyártóhoz 1456 repülőgépre érkezett új igény 2023-ban, a lemondások után 1314 darab maradt, ám ehhez hozzájöttek korábban bizonytalan, most véglegessé vált megrendelések, így nettóban 1576 példánnyal nőtt a cég megrendelésállománya.

Lemondások és módosítások nélkül 737-esből 987, 767-esből 30, 777-esből 126, 787-esből 313 példányra érkezett új igény.

A tavalyi év utolsó napján az Airbus összesített megrendelésállománya 8598, míg a Boeingé 6216 legyártandó repülőgépen állt.