Az európai gyártó elérte célkitűzéseit a próbatételnek számító 2024-es évben, a megrendelésállomány erős gyarapodása mellett az összeszerelési ütem növelése, valamint a védelmi és űripari üzletág átalakítása volt a cég fókuszában.

Az Airbus 2025-ben 820 kereskedelmi repülőgép átadását tervezi, amely 7 százalékos növekedés lenne a tavalyi évben elért 766-hoz képest. Mint megírtuk, A220-asból 75, az A320 családból 602, A330-asból 32, A350-esből pedig 57 példány került az üzemeltetőkhöz 2024-ben.

Az A320 család gyártásának felfuttatása folytatódik a cég friss közlése szerint, 2027-re már havi 75 darab a cél, az A330-as esetében havi 4 példány körül stabilizálódik a teljesítmény.

Az ellátási láncok és a beszállítók problémái, különösen a szerkezeti elemeket gyártó Spirit Aerosystems esetében, nehézségek elé állítják az Airbust az A350-es és az A220-as típusok gyártásának felfuttatása terén.

Az új generációs szélestörzsű típusnál ugyanakkor a vállalat fenntartja a 2028-ra megcélzott havi 12 darabos rátát, de mint az néhány napja „kiszivárgott”, az A350F áruszállító forgalomba állítása a tervezetthez képest mintegy egy évvel, 2027 második felére csúszik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Kanadában és az USA-ban készülő A220-as esetében a vállalat továbbra is havi 14 gépes gyártási ütem elérését tervezi 2026-ra.

Forrás: Airbus

Az Airbus a lemondásokat leszámítva (nettó) 826 kereskedelmi repülőgéppel növelte megrendelésállományát tavaly, amely 2024 december végi állapot szerint összesen 8658 legyártandó gépet ért el, a helikopter-üzletág pedig nettó 450-nel növelte a rendelésállományát. A vállalat összesített megrendelésállományának értéke 629 milliárd euró volt 2024 végén.

A 2023-hoz képest növekvő gépátadásoknak (735 db vs. 766 db) köszönhetően a vállalat teljes bevétele 6 százalékkal 69,2 milliárd euróra növekedett tavaly, amelyből a kereskedelmi gépek üzletág 50,6 milliárdot tett ki 6 százalékos növekedés mellett – derül ki a közleményből. A helikopter-üzletág bevétele ennél nagyobb mértékben, 8 százalékkal bővült, elérte a 7,9 milliárd eurót, köszönhetően a több átadásnak (2024: 361 db, 2023: 346 db). A védelmi és űripari divízió 12,1 milliárd euró bevételt termelt 5 százalékos növekedés mellett.

A vállalat kiigazított adózás előtti eredménye 5,4 milliárd eurót ért el, amelyet a növekvő átadásoknak köszönhetően az idei évben várhatóan 7 milliárd euróra növel a vállalat.

A Spirit Aerosystems az Airbus típusaihoz kapcsolódó gyártási tevékenység átvételének, egyebek mellett a megállapodásban szereplő kompenzációnak köszönhetően várhatóan nem lesz hatással a vállalat idei eredményére és készpénzállományára sem.

Az Airbus közlése kiemelte, hogy a vállalat továbbra is a nyereséges növekedésre és a dekarbonizációs céljai elérésére törekszik. A vállalat folytatja a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) és a hidrogénmeghajtás területén megkezdett fejlesztéseit, ugyanakkor megerősítették, hogy a vállalat 5-10 évvel elhalasztotta a ZEROe hidrogénüzemű repülőgép forgalomba állítását.