Jelentősen csökkentette az Air Canada az Air Transat szabadidős légitársaság részvényeinek felvásárlásáért fizetett összeget, az eredeti ajánlatban szereplő ár alig több mint negyedét kínálja a részvényeseknek.

A koronavírus-járvány miatt teljesen átrendeződött a légiközlekedés, így az abban tevékenykedő cégek értéke is “átárazódott” – ezzel indokolja az Air Canada, hogy a 2019 nyarán bejelentett megállapodásban szereplő 13 kanadai dollár – amelyet később felsrófoltak 18-ra – helyett csak 5-öt adna az Air Transat egy-egy részvényéért.

A szabadidős légitársaság értéke az eredeti ajánlat alig több mint negyedére, 190 millió kanadai dollárra (145 millió USA-dollár) csökken.

Míg a korábbi ajánlat szerint a Transat befektetői készpénzt kaptak volna, most választhatnak, hogy készpénzt, vagy értékegyeztetéssel Air Canada részvényt kérnek a részesedésükért. Az új ajánlatot az igazgatóság elfogadta, és ezt javasolja a tulajdonosoknak.

Forrás: Air Transat

“A koronavírus-járvány romboló következményekkel járt a világ légiközlekedésében, ez kézzel fogható kihatással van a légitársaságok és a légiközlekedéssel kapcsolatos vagyonelemek értékére” – indokolta az ár jelentős csökkentését Calin Rovinescu, az Air Canada vezérigazgatója a cég közleményében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Állítását alátámasztja, hogy az Air Transat légitársaságot birtokló Transat utazási vállalat részvényeinek értéke 76 százalékkal esett vissza az idén, amellyel bekerült a torontói tőzsdén a tíz legrosszabban teljesítő cég közé.

A Transat bejelentése szerint a vállalatnak 250 millió kanadai dolláros rövid lejáratú hitelt kellett felvennie likviditása megőrzése érdekében.

Az Air Canada ajánlata még így is 31 százalékkal több a pénteki záráskor regisztrált, részvényenkénti 3,83 kanadai dolláros árnál.

Fotó: AIRportal.hu

Az Air Transat részvényesei december elején szavaznak az eladásról, pozitív döntés esetén az ügylet jövő év elején zárulhat, ha a kanadai és EU-s versenyhatóságok is áldásukat adják a házasságra.

Az eset nem példa nélküli, Európában az IAG még tavaly állapodott meg a spanyol Air Europa felvásárlásáról, de még a nyár folyamán azt jelezte a British Airwayst, az Iberiát és a Vuelinget is irányító holding, hogy mindössze a felét fizetné az eredetileg kialkudott árnak a koronavírus-járvány következményeként. Az eredetileg ajánlott 1 milliárd euró helyett idén nyáron már csak 5-600 milliót ér a spanyol légitársaság.