Dél-Korea közlekedési minisztériumának közlése szerint négy perccel azelőtt leállt a Jeju Air Boeing 737-800-asának fedélzeti adatrögzítője (FDR) és a pilótafülke hangrögzítője (CVR), hogy a repülőgép a futópálya végén lévő kőépítménynek ütközött és felrobbant a muani repülőtéren.
A 179 halálos áldozatot követelő katasztrófában érintett Boeing 737-800-as repülőgép mindkét adatrögzítőjét megtalálták és kiemelték a roncsok közül a koreai hatóságok.
A pilótafülke hangrögzítőjének (CVR) felvételét Dél-Koreában töltötték le, mivel a fedélzeti adatrögzítő (FDR) megsérült, azt az Egyesült Államokba küldték az USA Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottságához (NTSB).
Dél-Korea közlekedési minisztériumának közlése szerint amikor kiderült, hogy a futópálya végi építménynek ütközést megelőző négy perc felvétele hiányzik a hangrögzítőről, azt a készüléket is átszállították az NTSB laboratóriumába – írta a Reuters.
A minisztérium közlése szerint elemzik, hogy mi okozhatta az adatok rögzítésének leállását négy perccel a katasztrófa előtt.
A Reutersnek nyilatkozó egykori balesetvizsgáló szerint meglepő, hogy hiányoznak az utolsó percek adatai, ez arra utal, hogy a gép teljes elektromos rendszere felmondhatta a szolgálatot a repülés utolsó szakaszában.
A közlekedési minisztérium közlése szerint a vizsgálat során a rendelkezésre álló egyéb adatok felhasználásával próbálják rekonstruálni az eseményeket, hozzátéve, hogy biztosítani fogják a vizsgálat átláthatóságát, valamint az információkat megosztják az áldozatok családjaival, akik független szakértők bevonását szorgalmazzák.
Amint arról beszámoltunk, a Jeju Air Boeing 737-800-as repülőgépe Bangkokból tartott a dél-koreai Muanba december 29-én. A célreptér végső megközelítése közben a repülőgép madarakkal ütközött, a pilóták átstartoltak és vészhelyzetet jelentettek.
Az átstartolást követően a repülőgép nem tudott megfelelően emelkedni, vélhetően emiatt nem repülte le az ilyenkor megszokott iskolakört, hanem éles visszafordulással az egy futópályával rendelkező repülőtér szemközti pályavégére kísérelte meg a leszállást.
A Boeing 737-800-as a helyszíni felvételek szerint behúzott fékszárnyakkal és futóművekkel, az előírtnál jóval nagyobb sebességgel ért földet, majd túlcsúszott a futópálya végén, a műszeres leszállítórendszer antennáit tartó építménynek ütközött, összetört és felrobbant. A katasztrófát mindössze két légiutas-kísérő élte túl, akik a repülőgép farokrészében foglaltak helyet.