Még ebben az évben elindíthatja az Emirates a Dubaj-Barcelona útvonal meghosszabbításaként Mexikóvárosba tartó járatát. A spanyol hatóságok azért bólintottak rá a kérelemre, mert ezzel közlésük szerint erősödhet a katalán főváros El Prat repterének gyűjtő-elosztó szerepe.

Jelenleg A380-assal repüli a dubaji cég a barcelonai járatokat (Fotó: Emirates)

Újabb, az ötödik szabadságjogon alapuló útvonalat nyit az Emirates: a Dubaj-Barcelona járatának meghosszabbításaként még az idén Mexikóvárosba is közlekedni fog az aero.de cikke szerint.

A jelenlegi útvonalon naponta kétszer Airbus A380-asok közlekednek, arról egyelőre nem tudni, hogy marad-e ez a típus, vagy csere történik-e.

A spanyol közlekedési minisztérium közlése szerint az Emírségek és Spanyolország légügyi hatóságainak kiváló kapcsolata tette lehetővé az engedélyt.

A tájékoztatás szerint azt várják, hogy az akár évente százötvenezer utast kiszolgáló mexikóvárosi útvonallal tovább erősödik a katalán főváros El Prat repterének nemzetközi gyűjtő-elosztó szerepe.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

De nem csak a leendő mexikói járatra tekintenek a spanyol hatóságok, hanem az Emirates hálózatán, Dubajon keresztül a katalán városból Ázsia felé is számos célpont könnyen elérhető a közlés szerint.

Ismert, a spanyol légitársaság, az Iberia tulajdonosa, az IAG holding létrehozott egy új, hosszú távú diszkont járatokat üzemeltető leányvállalatot, és a LEVEL épp Barcelonában kezdte meg működését tavaly nyáron, jelenleg több városba járnak az amerikai kontinensen az Iberia által üzemeltetett Airbus A330-asai. És szinte ezzel egy időben nyitotta meg a Norwegian is Barcelonából a hosszú távú útvonalait, a transzatlanti piac népszerűségét kihasználva.

Barcelona Airport (Forrás: AENA)

A barcelonai légikikötő egyébként az utóbbi másfél évtizedben nagy léptékű fejlesztéseket hajtott végre, az 1999-ben meghatározott stratégia alapján, amely a gyűjtő-elosztó szerepet kívánta erősíteni. Azóta készült el az új, 1-es terminál, az új irányítótorony, a harmadik futópálya, a metrókapcsolat és számos más beruházás. Az utasforgalom így 1999-től csaknem megháromszorozódott, 17 millióról a tavalyi 47 millióra növekedett.

Egyébként több jubileumot is ünnepel az idén az El Prat: száz éve nyitott meg, hetven éve közlekedett innen az első transzatlanti járat (New Yorkba a Pan Am légitársasággal), és ötven éve adták át a ma már 2-es terminálként ismert épület első egységét.

Az Emirates – bár sok-sok évvel ezelőtt Hamburgon keresztül már járt New Yorkba egy jó ideig – az utóbbi esztendőkben több ilyen, az ötödik szabadságjogon alapuló útvonalat nyitott.

Dubaji bázisáról a Milánó, illetve Athén felé közlekedő járatainak meghosszabbításával is jár jelenleg New Yorkba, engedélyt kapva ezen szektorokon a kereskedelmi tevékenységre (jegyértékesítés és áruszállítás), amelyet viszont nem néznek jó szemmel az amerikai nagy légitársaságok.