A Boeing két fontosabb megrendelést is bejelentett a légiszalon harmadik napján, de létrejöttek üzletek az Airbusnál és az ATR-nél is.

Két 737 MAX, egy 787-8 Dreamliner és egy 767-300F áruszállító repülőgép megrendelését jelentette be az Air Tanzania. Az afrikai ország nemzeti légitársasága a kontinensen belüli, ázsiai és európai járathálózatát kívánja bővíteni a listaárakon 726 millió USA-dollár értékű flottafejlesztéssel. A megrendelés egyébként nem új, de eddig a nem megnevezett vevőknél szerepelt a gyártó könyvelésében.

A nap másik nagy bejelentése az amerikai gyártónál, hogy az indiai Akasa Air 72 darab 737 MAX gépre adott megrendelést.

Az ismeretlen nevű légitársaság az SNV Aviation céghez tartozó startup cég, a típus alapváltozata, a MAX 8 mellett a fapadosok (elsősorban a Ryanair) igényeire szabott 737-8-200-asokat (más néven 737 MAX 8 200) is forgalomba állítana.

Forrás: Boeing

Az amerikai gyártó eszközkezelő leányvállalata, a Boeing Capital Corporation pedig bejelentette, hogy a portfóliójába tartozó három használt 777-300-ast (a régebbi Rolls-Royce-hajtóműves, nem ER verziót) adott el az arab Sky One FZE cégnek. Az ügylet részleteit nem hozták nyilvánosságra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbusnál folytatódtak az elmúlt napok üzletkötései, bár a harmadik napon csak kisebb bejelentések történtek. Az európai gyártó húsz A320neo és nyolc A321neo megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot a kuvaiti Jazeera Airways-zel, valamint tíz A220-ast adott el a nigériai Ibom Airnek, amely eddig két példányt üzemeltetett a típusból.

Maradt muníciója a show harmadik napjára az ATR-nek is, a regionális turbólégcsavaros típust gyártó cég három ATR 72-600-as értékesítéséről állapodott meg a közép-afrikai Afrijet-tel, amely régebbi ATR 72-500-as flottájának egy részét cseréli az újabb változatra, amelyeket már a show második napján bejelentett, új típusú PW127XT-M hajtóművekkel szerelnek fel.

A francia-olasz gyártó azt is közölte, hogy tárgyalásokat kezdett a japán Toki Airrel, amely a fejlesztés alatt álló, rövid futópályákon is le- és felszállni képes ATR 42-600S (STOL, Short Take-Off and Landing) változat iránt érdeklődik. A légitársaság már korábban megállapodott két ATR 72-600 lízingjéről, amelyek jövőre állnak forgalomba a flottájában.

A show harmadik napján írtunk még külön cikkben a Boeing 737 MAX körüli fejleményekről és a 777X programjával kapcsolatos legfrissebb információkról, valamint beszámoltunk az Emirates nagyszabású kabinfelújítási programjáról.