Az Air France-KLM diszkont leánycége átvette első Airbus A321neo repülőgépét, hamarosan szolgálatba áll az első A320neója is, eközben azt fontolgatja, hogy fizetőssé teszi a nagy kézipoggyászt.
Az Air Lease Corporation (ALC) lízingcég és az Airbus átadta a Transavia holland részlegének az első A321neo repülőgépet. Ezzel az eddig főként Boeing 737 NG-ket üzemeltető diszkontcég megkezdte a teljes átállást az Airbus-flottára.
A Transavia 232 üléses, egyosztályos fedélzeti elrendezésben üzemelteti majd januártól az Airspace XL fej feletti csomagtárolókkal, USB-csatlakozókkal és CFM International LEAP-1A hajtóművekkel felszerelt A321neo típust.
A napokban tesztrepülést hajtott végre a légitársaság első A320neo repülőgépe is, amely a Transavia francia részlegéhez kerül majd hamarosan.
Az Air France-KLM csoport 2021 decemberében jelentette be, hogy 100 darab A320neo családba tartozó gépet rendelt, és további 60 példányra szerzett opciót, valamint, hogy a gépek a KLM mellett a Transavia holland és francia egységeihez kerülnek.
Mindeközben az Aviation24.be arról számolt be, hogy a Transavia az ultrafapadosokhoz hasonló kézipoggyász-szabályok bevezetését tervezi, azaz csak a kis méretű kézicsomagokat szállítanák a repülőjegy árának részeként, a nagyobb táskák és kabinbőröndök már felárasak lennének.