A múlt héten érkezett meg Budapestre a Korean Air első menetrend szerinti, utasszállító járata, október végétől már hetente két alkalommal közlekednek a légitársaság Boeing 787-9-es repülőgépei Szöul-Incshon és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között. Bemutatjuk a koreai Dreamliner fedélzetét.

A kabinban kétosztályos elrendezésben 269 utas foglalhat helyet. A repülőgép baloldali második (L2) ajtaján belépve balra, az orr-rész irányába található a Prestige Classnak hívott üzleti osztály, 24 üléssel.

A kabinrész első sorában lévő hat ülés egy térelválasztó fallal és függönyökkel elszeparálható az üzleti osztálytól, First Class kiszolgálást nyújtva az olyan járatokon, ahol a légitársaság ezt kínálja.

Az első sor ülései teljesen megegyeznek a business osztályon lévő többivel, tehát csak a kiszolgálásban és a fogyasztható ételekben és italokban van különbség. A Korean Air a budapesti járatain nem kínál First Class jegyeket, így a teljes 24 üléses kabinrészen a business utasok foglalhatnak helyet.

Az üzleti osztály középső ülései felett nincs fej feletti csomagtároló, ezért tágas a térérzet a kabinrészben, az ablak mellettiek feletti nagy tárolókban, valamint az ülésekhez tartozó lábtartó alatt  kényelmesen elférnek a kézipoggyászok.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 24 darab Prestige Suite ülést 2-2-2 elrendezésben helyezték el, azonban az ablak mellett elcsúsztatva, amelynek a legnagyobb előnye, hogy minden üzleti osztályú utas a mellette ülő zavarása nélkül léphet ki a folyosóra.

Az ülések 190 centiméter hosszú, teljesen vízszintes ággyá dönthetők, szélességük 53 centiméter. A középső ülések egy vonalban helyezkednek el, így az együtt utazók kényelmesen beszélgethetnek egymással, de ha idegenek foglalnak helyet ezeken, akkor egy motorikusan felemelhető elválasztó fal biztosítja a privát teret. Az ülések minden funkciója elektromosan, a karfába épített távirányító segítségével állítható.

Az ablak melletti Prestige Suite-ok inkább az egyedül utazók számára, illetve a pihenni vagy dolgozni vágyók részére ideálisak, itt az elválasztófalat felemelve teljesen zavartalan, privát tér áll rendelkezésre. Azoknak az utasoknak, akiknek fontos a kilátás is, ne a 8A vagy 8J helyet válasszák, mert itt a gép szerkezeti kialakítása miatt „hiányzik” egy ablak az egy-egy business üléshez tartozó háromból.

A legjobb hely szerintünk az 1A és J, valamint a 7A és J ülés a repülőgépen.

Az ülésekben 17 hüvelykes, távirányítóval vezérelhető képernyőn élvezhetik a fedélzeti szórakoztatórendszer tartalmait az utasok, amelyhez jó minőségű Bose fejhallgatót használhatnak, továbbá USB-port és hagyományos dugalj is rendelkezésre áll a saját eszközök töltésére. Minden ülésben ledes olvasólámpát helyeztek el, azonban a business osztályon egyedi és állítható légbefúvó nincs az ülések felett.

Az ülések huzata világoszöld szövet, a műanyag borítások világosszürkék vagy törtfehérek, egyes felületek, például az asztalok pedig barna, famintás bevonatot kaptak. Az üzleti utasoknak párna, pléd és papucs áll rendelkezésre a kényelmi csomag mellett. A business utasok a repülőgép orr-részében lévő mellékhelyiséget használhatják.

Bár repülés közben nem volt alkalmunk kipróbálni, a legzavartalanabb és legkényelmesebb utazást biztosító helyek az első és a második (számozás szerint a 7-es) sorban vannak a business osztályon.

A turista osztály

Ha az utas jegye nem az üzleti osztályra szól, akkor a beszálláskor az ajtótól jobbra lévő, két külön kabinrészre osztott turista osztály 245 ülésének egyikén foglalhat helyet. A két turista osztályú kabinrész csak a színvilágában tér el, az elsőn az ülések huzata kék, a hátsón pedig barna.

A 3-3-3-as elrendezésben lévő, vékony, ergonomikus kialakítású ülések sortávolsága 84 és 86 cm (33-34 hüvelyk) között váltakozik, szélességük 44 cm (17,2 hüvelyk).

Az ülések 118 fokban dönthetőek hátra, a döntéskor nem csak a támla mozdul, hanem az üléslap is előrébb csúszik amely kényelmesebb testhelyzetet biztosít, bár a lábtér rovására, a fejtámla pedig több irányban állítható. A lenyitható asztalkák félbe hajtva is használhatók (utóbbi pl. egy pohár vagy tablet elhelyezésére), illetve igény szerint előre vagy hátrébb csúsztathatók.

Minden ülésben 10,6 hüvelyk képátlójú, érintőgombokkal vezérelhető monitoron élvezhetik az utasok a fedélzeti szórakoztatórendszer tartalmait, a saját eszközök töltésére itt is USB-aljzatok állnak rendelkezésre.

Egyes ülések például a vészkijáratoknál, vagy a térelválasztóknál lévő sorokban a kihajtható asztalkák miatt teli és fix karfásak, így bár itt nagyobb lábtér áll rendelkezésre, az ülések szűkebbek. Ilyen a hátsó kabinrész első (44.) sora is, ahol csak 2-2 ülést helyeztek el a széleken, azonban ablak ebben a sorban sincs, valamint a mellékhelyiségek és a konyha közelsége miatt nem igazán lehet pihentető az utazás, azonban cserébe a lábtér hatalmas, ugyanakkor
a 44B és H üléseket a szűkösségük miatt elkerülnénk.

A térelválasztó részek mögötti ülések (28 DEF, 29 GHJ, 46 DEF) a kisbabákkal utazók számára ideálisak, itt mózeskosár rögzítésére is lehetőség van, aki viszont kerülni szeretné, hogy kisgyermek közelében foglaljon helyet, ne ezekre foglaljon helyet.

A repülőgép farokrészében további mellékhelységek és egy hatalmas konyha kapott helyet, a közvetlenül ezek előtti sorokban az ülések döntése kissé limitált lehet, viszont az 56. sor ablak melletti üléseinél is csak 2-2 széket helyeztek el, amely növeli a személyes teret.

A repülőgép pilótafülkéje. (Fotó: AIRportal.hu)

Összegzés

A Korean Air Boeing 787-9 Dreamlinerének Prestige Suite ülései az ugyanezen az útvonalon közlekedő lengyel légitársaság üzleti osztályához képest jelentősen nagyobb kényelmet és személyes teret kínálnak. A turista osztály berendezésében lényeges különbséget nem fedeztünk fel a koreai és a lengyel gépek között, de a fedélzeti ellátást ezúttal nem volt alkalmunk tesztelni.

Ami viszont nekünk picit hiányzik, hogy a versenytárs repülőgépein van prémium turista osztály, amely azoknak lehet jó választás, akik a business jegyet nem engedhetik meg maguknak (vagy a céges policy nem teszi lehetővé), de némi plusz összeg fejében a sima turistánál jóval kényelmesebb és jobb szolgáltatást nyújtó osztályon (amit 2019-ben ki is próbáltunk) repülnék le a dél-koreai és a magyar főváros közötti igen hosszú, több mint 12 órás utat.

Ha érdekelnek Szöul látnivalói, olvasd el korábbi cikkünket a városról nevezetességeiről, a koreai háború múzeumáról, illetve az Észak- és Dél-Korea határán lévő fegyvermentes övezetről.