Bezárja bázisát a brüsszeli fő repülőtéren október 29-én a Ryanair, amely a magas repülőtéri költségeket, valamint a belga kormány által az országból induló utasonként felszámított adót okolja.

Michael O’Leary beváltotta az elmúlt hetekben hangoztatott fenyegetéseit: a Ryanair szerdán bejelentette, hogy a téli menetrend kezdetével bezárja bázisát a brüsszeli Zaventem repülőtéren.

A légitársaság harmadával csökkenti a belga főváros központi repülőterére közlekedő járatai számát, két útvonal, az olaszországi Pisa és a jordániai Ammán eltűnik a kínálatból, bár Zaventem üzemeltetője reményét fejezte ki, hogy mások a Ryanair helyébe lépnek majd.

A döntés értelmében a Ryanair kivonja két gépét a Zaventemi repülőtérről, valamint az ott dolgozó 80 pilóta és légiutas-kísérő más bázisokon folytathatja munkáját.

Fotó: Ryanair

A Ryanair a brüsszeli légikikötő forgalmának 8 százalékát adja, napi mintegy 30 induló és érkező járatával, amelynek harmadát teljesítették az ott állomásozó gépekkel és személyzettel. A más bázisokról közlekedő járatok megmaradnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság vezetője a magas repülőtéri költségeket, valamint a belga kormány által áprilisban bevezetett – O’Leary által diszkriminatívnak és őrültnek minősített – adót okolja a belga VRT tudósítása szerint. Közlése alapján a belga személyzet nyári sztrájkjai nem játszottak szerepet a döntésben.

A magyar extraprofit-adóhoz hasonlóan induló utasonként kivetett, azonban környezetvédelmi céllal bevezetett adó mértéke a járat hosszától függ, 500 km és afeletti táv esetén az összege 10 euró.

A Ryanair vezére korábban idiótának nevezte a zöldadót, különösen a mostani inflációs környezetben és energiakrízis időszakában.

O’Leary világossá tette, hogy a légitársaság addig nem tér vissza Zaventemre, amíg az adót vissza nem vonják, valamint a repülőtér nem csökkenti a díjait – tette hozzá tudósításában a De Standaard.

Brüsszeltől délre fekvő, a régió által támogatott és alacsonyabb költségek mellett működő Charleroi repülőtéren megmarad a Ryanair 15 bázisgépe a téli időszakban is.

Amint korábban megírtuk, az athéni bázisát is bezárja a Ryanair október végén, amely az ottani, utasonkénti 12 eurós adót, az ösztönzőprogramok hiányát, valamint a görög repterek szerinte elhibázott privatizációját és magas díjait okolja. A Ryanair vezetője hasonló fordulatokkal bírálta a magyar extraprofit-adót, valamint indokolta a téli menetrendi időszakra a budapesti reptéren bejelentett útvonalbezárásokat és járatszámcsökkentést.