A téli időszakra bezárja athéni bázisát a Ryanair, amely az utasonkénti 12 eurós adót, a csúcsidőszakon kívüli forgalmat élénkítő ösztönzőprogramok hiányát, valamint a görög repterek szerinte elhibázott privatizációját és magas díjait okolja.
A Ryanair október 29-én bezárja athéni bázisát a téli menetrendi időszakra, a légitársaság a lépést külső okokkal indokolja.
Mint írták, az athéni repülőtér és a görög repülőterek többsége magas költségek mellett működő német vállalatok tulajdonában vannak. Ezek nem ösztönzik a téli szezonban a forgalom élénkítését, illetve a csúcsidőszakon kívüli beutazást, holott Athénnak egész évben virágzó úti célnak kellene lennie. Emellett a görög kormány sem nyújt hosszú távú ösztönzőket a légitársaságok számára, hogy Spanyolországhoz, Olaszországhoz, Portugáliához és Ciprushoz hasonlóan fejlesszék a turizmust.
A repterek eladása a légitársaság álláspontja szerint negatív hatással van a munkahelyteremtésre, a turizmusra és az üzleti kapcsolatokra, így a görög gazdaságra is, mivel a döntően német tulajdonosok nem érdekeltek abban, hogy a forgalom élénkítése érdekében csökkentsék a díjaikat.
Egy olyan időszakban, amikor más kormányok és repülőterek mérséklik áraikat és a turizmust élénkítő programokat vezetnek be, a görög kormány továbbra is 12 eurós repülőtéri fejlesztési adót alkalmaz utasonként, ami versenyképtelenné teszi az országba kínált repülőjegyeket – teszik hozzá.
A Ryanair szerint a cég tavaly november óta több javaslatot nyújtott be a görög kormánynak, amelyekkel a légitársaság a következő 5 évben megduplázná az itteni utasai számát, 5 millióról 10 millióra, csökkentené a szezonalitást évi több mint 2,5 millió csúcsidőn kívüli többletutassal, növelné a turizmusból származó bevételeket akár évi 1 milliárd euróval, 4000 helyi munkahelyet teremtene, és a kisebb forgalmú szigeteken és régiókban szükséges fejlesztéseket valósítana meg.
A görög kormány azonban megmagyarázhatatlan módon még csak nem is válaszolt a Ryanairnek, ezért a cég felszólítja Vaszilisz Kikiliász turizmusért felelős minisztert, hogy írásban válaszoljon a javaslatokra – írták.
Mint ismert, a Ryanair nagyon hasonló kommunikációs fordulatokkal és érveléssel követelte a magyar kormánytól a Magyarországról induló utasonként felszámított, légitársasági extraprofit-adó visszavonását az elmúlt hetekben. A légitársaság szerda reggelre hirdetett sajtótájékoztatót Budapesten Michael O’Leary részvételével, amelyet azonban az utolsó pillanatban előre nem látható okokkal magyarázva, de konkrét indoklás nélkül lemondtak. Elképzelhető, hogy ezen további útvonal-bezárásokat akartak bejelenteni.