Az A.P. Moller–Maersk logisztikai óriáscég bejelentette, hogy Maersk Air Cargo néven az idei év második felében elindítja áruszállító légitársaságát, amelynek Dánia második legnagyobb repülőterén lesz a központja, és ebbe integrálják a meglévő Star Airt is.
A világjárvány, a kikötőkben kialakult torlódások, illetve az Ukrajnában zajló háború fennakadásokat okoztak az ellátási láncokban. Egyre nagyobb igény mutatkozik a légiáru-szállítás iránt, amely segíti a fuvarozás folyamatosságát és biztonságát számos iparágban, hogy ne kelljen felfüggeszteni a gyártósorok működését az alapanyagok vagy részegységek hiánya miatt.
Az A.P. Moller–Maersk óriásvállalat ezért indítja el áruszállító légitársaságát, amely saját tulajdonú és lízingelt repülőgépekkel teljesít majd járatokat Kína és Európa, valamint Európa és az Amerikai Egyesült Államok között.
A Maersk Air Cargo központja Dánia második legnagyobb repülőterén, Billundban lesz.
A cég flottájába jövőre három Boeing 767-300F, 2024-ig pedig két darab Boeing 777F érkezik, előbbieket az amerikai ATSG-től lízingeli, utóbbiakat pedig tavaly novemberben rendelte meg a Boeingtől a cégcsoport.
Az új divízióba integrálják a Maersk tulajdonában lévő Star Airt is, amely első sorban a UPS integrátorcég számára 11 darab Boeing 767-200SF, egy Boeing 767-300BCF és két Boeing 767-300F repülőgépet üzemeltet Európán belüli járatokon.
A saját tulajdonú és üzemeltetésű repülőgépek a tervek szerint a Maersk Air Cargo éves kapacitásának csak egyharmadát adják majd, a többit bérelt gépekkel biztosítja a cég.
Hasonló lépést tett már korábban a CMA CGM csoport, a francia vállalat Airbus A330F típussal kezdte meg légiáru-szállító kapacitásai felépítését, amelyeket az Air Belgium üzemeltet számára, de később két Boeing 777F-et és négy Airbus A350F-et is üzembe állít.
Amint korábban megírtuk, a Maersk felvásárolta a németországi Senator International légiáru-szállítással foglalkozó vállalatot is.