Álláshirdetések jelentek meg rövid időre pénteken a Hungary Cargo Airlines Facebook-oldalán, a UTA-csoporthoz tartozó, a Kína és Kelet-Közép-Európa közötti áruforgalom jelentős részét kezelő, 2021 óta működő cég szerint vizsgálják a bővítés lehetőségeit, de korai új magyar légitársaságról beszélni.
Pénteken délután Hungary Cargo Airlines névvel és a képen látható logóval megjelent egy Facebook-oldal, amelyen hét különböző munkakörre szóló álláshirdetés volt látható rövid időre. A leírások között Airbus A330-ra szóló típusjogosítással rendelkező kereskedelmi pilóta mellett üzemeltetési, karbantartási, minőségügyi és HR-es munkakörök szerepeltek.
Az oldal mögött a Kína és Magyarország közötti kereskedelem és azon belül is a légiáru-szállítás területén jelentős árumennyiségeket megmozgató, 2021 óta működő Universal Translink Airline Hungary Kft. áll, amely az idén tavasszal változtatta nevét Hungary Cargo Airlines Kft.-re, székhelye a BUD Cargo City-ben van.
A vállalatcsoport jelenleg világszerte nyolc, bérelt áruszállító repülőgéppel fuvaroz, a Kína és Kelet-Közép-Európa közötti áruforgalom és e-kereskedelmi küldemények jelentős részének logisztikáját is ez a vállalat menedzseli.
Az AIRportal.hu a megjelent álláshirdetésekkel kapcsolatos kérdésére a vállalat azt közölte, hogy vizsgálják a bővítés és centralizálás lehetőségeit, amelynek előkészítő fázisa van folyamatban.
Ennek része lehet egy saját légi üzemeltetői engedély (AOC) megszerzése is, amely lehetővé tenné a bérelt kapacitások mellett vagy helyett a saját üzemelést. A magyar természetes személy többségi tulajdonában lévő vállalat, ha a feltételek adottak, ezt Magyarországon képzeli el, döntés vagy konkrét lépés azonban nem történt – tette hozzá a közlés.
Kiemelték: nem történt változás a Universal Translink Airline (UTA) és a Wizz Air közötti szerződéssel kapcsolatban. A magyar állam tulajdonában és a diszkont légitársaság üzemeltetésében lévő Airbus A330-200F nagyrészt az UTA áruival hetente ötször fordul meg Budapest és Hangcsou között, a vállalat elégedett az ebben a formában történő üzemeléssel.
Hozzátették: bár a pénteken megjelent álláshirdetésben az A330-200F típus szerepelt, a cégcsoport nagyobb kapacitású repülőgépekben gondolkodik. Amint korábban megírtuk, a cég vezetője és társalapítója egy budapesti szakmai konferencián elmondta, hogy terveik között szerepel két saját, utasszállítóból áruszállítóvá alakított Boeing 777-300ERSF forgalomba állítása, amelyből az első átadása már 2024-ben megtörténhet.
A vállalat korábban Csengcsout is összekötötte Budapesttel, egy ideig egy kínai légitársaságtól személyzettel, karbantartással és biztosítással együtt bérelt Boeing 747-400F repülőgéppel. Tájékoztatásuk szerint dolgoznak azon, hogy ez az összeköttetés is újrainduljon a közeljövőben.