Iain Lindsay Nagy Britannia magyarországi nagykövete szerint biztosított a légiközlekedés jogi háttere, a Nyílt égbolt egyezményről hamarosan megkezdődnek a tárgyalások.
Jelentős hatással lenne a Brexit a légiközlekedésre
A nagykövet erről egy Brexitről tartott budapesti sajtótájékoztatón beszélt. Az AIRportal.hu azon felvetésére, hogy a légiközlekedésnek minél előbb tudnia kell, milyen környezetben fog működni a nagykövet azt mondta: Theresa May miniszterelnök szerdán világossá tette: minden gazdasági szereplőre egészen addig, amíg az ország az unió tagja az uniós jog vonatkozik, a kilépés után pedig a brit fog.
Hogy utóbbi hogyan néz ki, arról hamarosan megkezdődik a jogalkotási folyamat, de az elfogadás után csak azon a napon lép hatályba, amikor az ország kiválik az európai közösségből.
Arról, hogy az Egyesült Királyság részese marad-e az Nyitott égbolt megállapodásnak áprilisban, vagy legkésőbb május elején kezdik meg a tárgyalásokat.
Arról egyelőre nem tudni, hogy az új szabályrendszer hogyan fog kinézni, de Iain Lindsay elmondása szerint az uniónak és az Egyesült Királyságnak is az az érdeke, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarják a gazdasági szereplőket, kereskedelmet. Aláhúzta: a kilépés után is a brit lesz Európa második legnagyobb gazdasága, ezért mindkét fél érdeke, hogy bilaterális egyezményeken keresztül továbbra is szoros kapcsolatban maradjanak.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legutóbbi közleményében azt kérte a politikusoktól, hogy minél előbb állapítsák meg a légiközlekedésre vonatkozó szabályokat, mert a cégeknek egy évre előre tudniuk kell a jogi környezetet a menetrend elkészítése miatt.
Az easyJet egyelőre nem nyilatkozott arról, hogy működését átteszi-e a svájci leányvállalatához, csupán a tárgyalások felgyorsítását kérte, a Ryanair a brit belföldi járatokról annyit mondott, hogy akár ott is hagyhatják a piacot, mert forgalmuk csupán töredékét jelentik az Egyesült Királyságon belüli utasok.