Javult a Budapest Airport megítélése az utasok körében egy független, nemzetközi felmérés szerint, a tavalyi 3,71-es értéket 3,83-ra tornázta fel a repülőtér üzemeltetője.

A Budapest Airport lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a 700 repülőtéren elvégzett kutatás során 36 különböző szempont szerint értékelik a légikikötőket 1-5-ig terjedő skálán. A kutató cég egyebek közt a repülőtéri szolgáltatásokat, a terminál tisztaságát, az általános atmoszférát, a vásárlási lehetőségeket, az utastájékoztató rendszert és a terminálokon való eligazodást is vizsgálta.

Ezek alapján 2019 második negyedévében a repülőtér 3,83-as értékelést kapott az utasoktól az egy évvel korábbi 3,71 helyett.

Az utasok visszajelzése alapján jelentős mértékben fejlődött a terminálok tisztasága és a repülőtér általános atmoszférája, tehát két olyan tényező, amely nagyban hozzájárul az általános utaselégedettséghez.

Forrás: Budapest Airport

Az üzemeltető pozitív jelként kezeli, hogy a repülőtérhez beérkező közvetlen visszajelzések is alátámasztják a kutatás eredményeit: az előző év hasonló időszakához képest 80 százalékkal csökkent a panaszok száma.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Visszaesést mutatott ugyanakkor a parkolási lehetőségek értékelése: a felmérésre adott válaszokból kiderült, hogy az utasok a parkolással kapcsolatos szolgáltatásokat nem tartják megfelelőnek.

Az ASQ felmérés világszerte több mint 700 repülőtér bevonásával, nemzetközi szabványok szerint, negyedévente készül. A 4, illetve azt megközelítő pontszámú értékelés az 1-5-ig terjedő skálán rendkívül jónak számít, a Budapest Airport pedig több értékelési szempont esetében is elérte ezt a számot: az utasok biztonságérzete a repülőtéren, a biztonsági ellenőrzés alapossága és a repülőtéri személyzet segítőkészsége, udvariassága mind a legjobbra értékelt szempontok közé tartozik.