A T’way kiterjeszti hosszútávú és azon belül európai hálózatát, 2026-ban Airbus A330-900neo repülőgépeket állít forgalomba, és Budapest, Prága, Isztambul is a bővítés fókuszában áll.
A cég október elején indította el járatát Szöul és Frankfurt között, a légitársaság vezérigazgatója, Jeong Hong-Geun az airliners.de tudósítása szerint egy múlt heti sajtótájékoztatón közölte, hogy az útvonalon a kezdetektől kiemelkedően magas, 85 százalékos átlagos üléskihasználtságot tapasztalnak, így járataik jövő nyáron már a hét minden napján repülnek a német városba.
A vezérigazgató emellett bejelentette, hogy a T’way a dél-koreai utazók körében népszerű Budapestre, Prágába és Isztambulba is járatok indítását tervezi a következő években.
Mint korábban megírtuk, a diszkont légitársaság azt követően kezdte meg európai hálózata bővítését, hogy az Európai Bizottság a Korean Air és az Asiana fúziója jóváhagyásának feltételeként e két légitársaság repülőtéri résidői és repülési jogai egy részének feladását szabta. A dél-koreai nemzeti légitársaság emellett szélestörzsű repülőgépeket is átad a T’way-nek.
A diszkont cég az idei évben Frankfurtba, Párizsba, Rómába és Barcelonába indított járatokat Airbus A330-200-as repülőgépeivel a szezonális zágrábi útvonala mellett.
A légitársaság a napokban tette elérhetővé 2025-ös nyári menetrendjét, amely szerint Frankfurtba a meglévő négy helyett április végétől heti hat, májustól végétől pedig már napi járat közlekedik.
Párizsba április végétől heti háromról ötre bővül a járatok száma, és az A330-200-asokat nagyobb befogadóképességű Boeing 777-300ER-ek váltják, Rómába pedig heti négy helyett hét járat közlekedik majd, amelyből heti hármat Boeing 777-300ER gépek teljesítenek. Barcelonába megmarad a heti négy járat A330-200-asokkal.
Európa mellett a T’way Észak-Amerika felé is terjeszkedik, Vancouverbe, Los Angelesbe, Seattle-be és San Franciscóba terveznek járatokat.
A diszkont légitársaság az útvonalhálózat kiterjesztése mellett bővíti és modernizálja flottáját is, az Avolon lízingcéggel öt új generációs hajtóművekkel felszerelt Airbus A330-900neo bérléséről állapodott meg, amelyek 2026 tavaszától érkeznek.
A T’way ugyan low-cost modellben működik, de a fapados légitársaságoktól eltérően cargo-üzletága bővítésére is fókuszál, amely jól kiegészíti a hosszútávú járatok bevételeit azokon az útvonalakon, ahol jelentős a légiáru-szállítás iránti kereslet.
Budapest és Szöul között jelenleg a Korean Air és a lengyel LOT üzemeltet közvetlen utasszállító járatokat, a 2024/25-ös téli menetrendben előbbi heti hármat, utóbbi kettőt, a jövő nyári menetrendben a menetrendi tervek szerint pedig visszatér a heti 4-4 járat mindkét cégnél.