Címke: Airbus A321XLR
Hatósági engedély birtokában a Pratt hajtóműves A321XLR is
Az uniós hatóság kiadta a Pratt & Whitney GTF-hajtóművekkel felszerelt Airbus A321XLR forgalomba állításához szükséges típustanúsítványt, a Wizz Air hamarosan átveheti első példányát.
Lassítja flottája bővítését a múlt negyedévet mínusszal záró Wizz Air
A low-cost légitársaság 241,1 millió eurós nettó veszteséget jelentett a december 31-én zárult negyedévben az erősödő kereslet ellenére, a Pratt & Whitney hajtóművek problémái még 2-3 évig hatással lesznek, és a cég az évtized végéig tervezett repülőgép-átvételek jelentős részét is elhalasztotta, az egyenletesebb növekedésre hivatkozva.
Hamarosan átveheti első A321XLR gépét a Wizz Air
Az Airbus várhatóan nemsokára átadja a Wizz Air első nagy hatótávú A321XLR repülőgépét, amelyből a légitársaság 47 darabot rendelt.
A321XLR üzemeltető lett az Aer Lingus is
Az IAG-holdinghoz tartozó ír légitársaság egyszerre vette át első két, extra nagy hatótávú keskenytörzsű repülőgépét.
Belépett az Airbus-korszakba az Icelandair
Az izlandi légitársaság átvette első A321LR repülőgépét az európai gyártó hamburgi üzemében.
Átadta az első A321XLR-t az Airbus
A spanyol Iberia megkapta az A320neo típuscsalád extra nagy hatótávolságú változatának első példányát.
Letett a szaúdi vegyesvállalat alapításáról a Wizz Air
A nagy hatótávú A321XLR-t várhatóan csak 2026-ban, a továbbfejlesztett hajtóművek érkezésével állítja forgalomba a Wizz Air Abu Dhabi, Szaúd-Arábiába pedig bár több járatot indítana Európából, az ottani 50 gépes légitársaság alapításáról letett a cég.
Fotókon a Wizz első A321XLR gépe, a brit leányvállalat márciustól repüli a típust
A hamburgi Airbus-gyárban fotózták le a Wizz Air szerkezetkész állapotú első A321XLR repülőgépét, az extra nagy hatótávú típus London-Gatwick és a szaúd-arábiai Dzsidda között repül majd 2025 márciusától.
Bejelentette első A321XLR-rel tervezett útvonalát a Wizz Air
A légitársaság közösségi médiában megjelent közlése szerint az első A321XLR-rel teljesített járatai Milánó-Malpensa és Abu-Dzabi között repülnek majd.
Kiadta az EASA a CFM-hajtóműves A321XLR típusbizonyítványát
Az Airbus átvette a CFM LEAP-1A hajtóművekkel felszerelt, nagy hatótávú A321XLR típusbizonyítványát az Európai Unió hatóságától, az első példány így a nyár végén forgalomba állhat a spanyol Iberia flottájában.
Fontos lépést tett az A321XLR sorozatgyártása felé az Airbus
Az európai gyártó új üzemegysége az extra nagy hatótávú A321XLR repülőgépek legfontosabb szerkezeti elemeit szereli majd össze Hamburgban.
A jövő év első felében indítaná járatait Indiába a Wizz Air
A diszkont légitársaság a magyar, az olasz és az osztrák hatóságoktól is megkapta a kijelölést a közvetlen indiai útvonalakra, az ázsiai ország jóváhagyását követően indulhatnak el a járatok a 2025 első negyedévében érkező A321XLR-ekkel.
Végső fázisba lépett az A321XLR tanúsítása
Az A321neo nagy hatótávú változatának hatósági tanúsítása a harmadik negyedévben lezárul, az első példány még idén forgalomba áll az Iberiánál.
Idén is a tavalyival azonos kapacitással számol a Wizz Air
Bevételeit csaknem harmadával növelte, veszteségét pedig nyereségbe fordította nemrég zárult pénzügyi évében a diszkont légitársaság, amely 80 százalékra javítaná pontosan közlekedő járatai arányát.
Az Iberia lesz az A321XLR indító légitársasága
Az IAG-csoporthoz tartozó spanyol nemzeti légitársaság lesz az A321neo nagy hatótávú változatának első üzemeltetője a világon.
Idén 800 kereskedelmi gép átadását tervezi az Airbus
Jelentősen emeli 2024-ben a gyártási rátát az Airbus, ám a járvány előtti teljesítményét még nem éri el, a megnövelt hatótávú A321XLR forgalomba állítása pedig a második félévre csúszik.
Újabb részleg segíti az A321XLR-ek gyártását
Hipermodern üzemegységet nyitott Hamburgban az Airbus, ahol az A321XLR típus hátsó törzseleméből egyszerre akár nyolc darab alkatrészekkel és berendezésekkel történő felszerelését végezhetik.
Jelentősen növelte bevételeit és profitját az Airbus
Fenntartja idei 720 példányos gépátadási célját a nyereséges negyedévet záró Airbus, a Pratt-hajtóművek újabb problémái rövid távon nem hátráltatják az átadásokat, az A321XLR hatótávolságának szinten tartására pedig megoldást keres a gyártó.
Kisebb lesz az A321XLR hatótávolsága
A törzstank komoly tűzvédelmi követelményei miatt akár 800 kilogrammal nehezebb lehet az Airbus A321neo különleges változata, emiatt a hatótávolsága mintegy 370 km-rel kevesebb lesz a meghirdetetthez képest.
Megrendelte a 13 darab A321XLR-t az Icelandair
Kötelező érvényű szerződést írt alá 13 darab Airbus A321XLR megrendeléséről az izlandi légitársaság és az európai gyártó, emellett még négy lízingelt A321LR is érkezik a flottába.
Budapestre is közvetlen járatot tervez az Indi Go indiai légitársaság
Az évi 100 millió utast szállító diszkont cég nagyszabású nemzetközi terjeszkedést és flottabővítést tervez, a megrendelt nagy hatótávú keskenytörzsű gépeivel közvetlen járatokkal képes lesz elérni Európa jelentős részét.
Nem tesztelné az A321XLR vészsüllyedési képességét a gyártó
Az Airbus szeretné, ha az amerikai hatóság az alap változat teljesítménye alapján hagyná jóvá az extra hatótávú variáns gyors süllyedési képességét.
Airbus A321XLR-ekkel váltja le Boeing 757-eseit az Icelandair
Az eddig csak Boeingeket üzemeltető izlandi légitársaság 13 darab Airbus A321XLR repülőgépet vásárol, további 12 példányra vételi jogot szerzett, ezen felül 4 bérelt A321LR már 2025-ben csatlakozik a flottához.
Harminc éve repül az Airbus A321-es
Ma három évtizede, 1993. március 11-én emelkedett először a levegőbe az Airbus A321-es, amely kis példányszámban gyártott variánsból az európai gyártó legsikeresebbje lett.
Maratoni tesztrepülésen van túl az A321XLR
Több mint 13 órát töltött a levegőben az Airbus A321XLR egyik tesztpéldánya, amelynek során az XLR feliratot is rárajzolták az égre.