Az Airbus európai repülőgépgyártóval kapcsolatos hírek
Címke: Airbus
Marad a havi hat példánynál az A330-as gyártása
Mégsem növeli az A330-asok gyártási rátáját az Airbus, mert 2019-ig így "egészséges" a még legyártandó megrendelésállomány.
Alkatrészeket gyártana Irán az Airbus-nak és az ATR-nek
Az Iran Air európai járatokra küldi új A330-asait, mégse veszi meg a Turkish által lemondott Boeing 777-est. Ám az ország Airbus- és ATR-alkatrészeket gyártana.
Életképes lehet a használt A380-asok piaca
Az Airbus szerint afrikai, kínai és közel-keleti légitársaságok lehetnek a használt A380-asok kialakuló piacának ügyfelei.
Tovább gyűrűzik az Airbus A320neo hajtóműgondja
Főképp a Pratt&Whitney-hajtóművek problémái miatt több Airbust később vesz át a Spirit és a JetBlue. A Pratt közölte, sikerült az egyik gondot megoldani.
Airbus A380: 12 éve a levegőben!
Pontosan tizenkét éve, 2005. április 27-én szállt fel először az Airbus A380-as négyhajtóműves, kétszintes óriásgépe.
Növekvő árbevétel, feleződő üzemi eredmény az Airbusnál
Hét százalékkal növelte bevételét az Airbus, de a kiigazított üzemi eredmény így is a felére csökkent az első negyedévben. Az adózott eredménnyel nincs gond.
Elég jól fog kinézni a BelugaXL
Hatalmas mosolyt rajzol az európai repülőgépgyár az első új generációs - mérete és formája miatt is figyelmet érdemlő - BelugaXL szállítógépeinek orr részére.
Szeptemberre csúszhat az A330neo első felszállása
Komoly késésben az Airbus új generációs hajtóművekkel felszerelt, közepes méretű szélestörzsű A330neo típusának programja.
Átadta az első A321neót az Airbus
Az A320neo típuscsalád hosszabb törzsű változatának első üzemeltetője az Alaska Air csoporthoz tartozó Virgin America lett.
Túl van az egyik leglátványosabb próbán az A350-1000
Az A350 XWB nagyobb befogadó képességű változatát a dél-franciaországi Istres Air Force Base-en tesztelték.
Út a SuperGuppy-tól a Beluga XL-ig
Az Airbus remek videót állított össze a gyár történetében fontos szerepet betöltő légi szállító flottáról, közben jól halad a Beluga XL fejlesztése.
Fontos mérföldkőhöz érkezett a Beluga XL gyártása
Megérkeztek az Airbus BelugaXL repülőgépének első speciális részegységei az európai repülőgépgyártó Toulouse-ban működő L34-es számú végszerelő üzemébe.
Airbus vs Boeing: nagy bajban van Toulouse
Nagy bajban van az Airbus, az első negyedévben a lemondásokat is figyelembe véve csak 6 gépet adtak el, de a bruttó rendelésszám is nagyon sovány.
Alapos külső zajszint-méréseknek vetették alá az A350-1000-est
A dél-spanyolországi Morón katonai repülőtéren tesztelték az Airbus A350-1000-est, a repülőgép által keltett zaj szintjét mérték kifinomult műszerekkel.
A320neo: remek teljesítmény, hajtóműgondokkal
Az elmúlt egy év üzemelési tapasztalatai azt mutatják, hogy a hajtóművek teljesítménye sok esetben meg is haladja az elvárásokat, de gondok továbbra is akadnak.
Így szűzrepült az Airbus A319neo
Érdekes videót tett közzé az Airbus az A319neo múlt héten végrehajtott első repüléséről.
Akár nyolcvan fővel növelhető az A380-asok utaskapacitása
Akár nyolcvan utassal többet szállíthatnak azok az A380-asok, melyeket az Airbus új, módosított fedélzeti csomagjával szerelnek fel.
Repült az A319neo!
Az A320neo család legrövidebb törzsű tagja, a CFM International LEAP-1A hajtóművekkel felszerelt A319neo pénteken hajtotta végre szűzrepülését.
Bolíviában tesztelték az A350-1000-est
A prototípust Bolíviába küldték, hogy a 4 054 méter magasan fekvő La Paz repülőtéren teszteljék.
Winglet és új belső lépcső lehet az A380-asokon
Az Airbus úgy tenné vonzóbbá az A380-as típusát, hogy wingletekkel látná el, és átalakítaná a belső terét, több ülésnek helyet biztosítva.
Visszafogja flottabővítését és -megújítását a Turkish
A török nemzeti légifuvarozó 2020-ra körülbelül 10 százalékkal, azaz negyvennel kevesebb repülőgépet fog üzemeltetni a korábban tervezettnél.
Airbus vs Boeing: egyetlen gépet sem adott el Toulouse februárban
Furcsa eredménnyel zárult a februári Airbus vs Boeing összehasonlításunk: kiderült, hogy az Airbus az év második hónapjában egyetlen egy gépet sem adott el.
Újabb gondok az A320neo-család Pratt&Whitney hajtóműveinél
Az A320neo repülőgépek új generációs Pratt&Whitney-hajtóműveinél eddig ismert hibák mellett egy új probléma merült fel, a hatóságok vizsgálatokat rendeltek el.
Egerben gyártanak Airbus és a Bombardier repülőgép-alkatrészeket
A RUAG Aerostructures cég új egri repülőgépalkatrész-gyárában az Airbus és a Bombardier gépeihez készítik majd a géptörzsek középső részét, a szárnyvégeket.
Így „nyúzták” az A321neót a tesztelési program alatt
Az Airbus új generációs LEAP-1A hajtóművekkel felszerelt A321neo prototípusa, 160 tesztrepülés alkalmával több mint 400 órát töltött a levegőben.