Címke: Boeing 777X
A 767-es és a 777-es gyártósorait is újraindította a Boeing
Az amerikai gyártó bejelentette, hogy a mintegy három hónapig tartó leállás után elkezdték a 767-es és 777-es repülőgépek összeszerelését a Washington állambeli Everettben működő üzemeiben.
Felfüggesztette az új generációs 777-es tesztrepüléseit a Boeing
Az egyik 777X hajtóművét és sárkányszerkezetét összekötő elemen felfedezett sérülés miatt földre parancsolta a teljes tesztflottát az amerikai gyártó.
Megkezdte a hatósági tesztrepüléseket a Boeing 777-9
A Boeing új generációs hajtóművekkel és felhajtható végű, kompozit szárnyakkal felszerelt szélestörzsű típusa végrehajtotta első hatósági berepülését.
Újabb késés várható a Boeing 777X és 737 MAX 10 tanúsításánál
Két fontos ügyfél nyilatkozata szerint a 777-9 forgalomba állítása 2026-ra, a 737-10-esé 2027-re csúszhat, az amerikai hatóság újabb légialkalmassági direktíva kiadására készül a 737 MAX-ra, a Boeing ellen tanúskodó volt minőségellenőr pedig a napokban valószínűleg öngyilkos lett.
Nagy Boeing-rendelésekkel indult a Dubai Airshow
Az Emirates további 90 példányt rendelt a tanúsítás előtt álló 777X típusváltozataiból, a Flydubai Dreamliner üzemeltető lesz, a Sun Express még több 737 MAX-ot kér, az Air Baltic újabb 30 A220-asra szerződött.
Hosszabb lesz a Boeing 777-8-as törzse
A módosítással az áruszállító variánshoz igazítja a gyártó a leendő Boeing 777-8-ast, amelybe így 11 üléssel több fér majd.
Nagy megrendelésre készül az Emirates
További 100-150 szélestörzsű repülőgép beszerzését tervezi a dubaji légitársaság, hogy pótolja kivonandó A380-asait és Boeing 777-eseit.
A350-es és 777X szimulátorokkal épít oktatóközpontot az Emirates
A dubaji légitársaság 135 millió dolláros beruházással új képzési bázist alakít ki, ahol az Airbus A350-es és Boeing 777X típusok szimulátorai is helyet kapnak majd.
Ötmilliárd dolláros veszteséget hozott össze tavaly a Boeing
Bár 2022 végére sikerült újraindítani a 787-esek átadását, a 737 MAX családé pedig felpörgött, a két fő üzletág gyenge teljesítménye miatt ismét súlyos mínuszban zárta az évet az amerikai gyártó.
Újrakezdődtek a Boeing 777-9 repülési tesztjei
Több mint 2 hónapos szünet után ismét a levegőbe emelkedett az új generációs szélestörzsű prototípusa, a repüléseket a GE9X hajtómű problémái miatt függesztették fel október elején.
A GE9X-hajtómű problémája miatt felfüggesztette a 777-9 tesztelését a Boeing
Elismerte a Boeing és a GE, hogy szüneteltetik a 777-9 berepülési programját, miután problémák merültek fel az új generációs szélestörzsű típus egyik tesztpéldányának GE9X hajtóművénél, a prototípusok október 6. óta a földön állnak.
További A350-eseket kérhet az Emirates a késésben lévő Boeingek miatt
Tim Clark, a dubaji légitársaság vezetője a berlini légiszalonon (ILA) azzal indokolta ezt, hogy 2025-nél előbb nem kapják meg a Boeing 787-eseiket és 777-9-eseiket.
Steven F. Udvar-Hazy szerint a Boeing akár le is állíthatja a 777X programot
A magyar származású iparági veterán szerint a légitársaságoknak fel kell készülniük arra, hogy a lízingdíjak emelkedni fognak, mert lejárt az olcsó finanszírozás ideje.
Komoly hibákat kell a 777X-en javítani a légialkalmassághoz
A Boeing ugyan nem részletezte, de pénzügyi jelentéséből kiderül, hogy a hatósági engedélyekhez komoly átalakításokat kell végezni az új generációs szélestörzsű gépen.
Az évtized közepére csúszhat a 777X forgalomba állítása
Újabb jelentős késés bejelentésére készül az új generációs szélestörzsű tanúsítási programjával kapcsolatban a Boeing, értesülések szerint az első példány csak 2025-ben állhat forgalomba.
Ha nem kapja meg első Boeing 777X-ét 2024-ig az Emirates, visszamondja a rendelést
Tim Clark elnök szerint légitársaságának szüksége van a Boeing új generációs, nagy kapacitású szélestörzsűjére, de arra figyelmeztetett: a gyártó nem húzhatja tovább a fejlesztési programot.
Nagyobb védelmet adna az FAA a Boeing tanúsító mérnökeinek
Az USA Szövetségi Légügyi Hivatala olyan javaslatot nyújtott be, amelynek lényege, hogy a repülőgépgyártóknál dolgozó, a gépek tanúsítását végző szakemberek jobban védettek legyen a cégtől esetleg érkező nyomás ellen.
Érkezik a Boeing 777-8F: a Qatar Airways lesz az indító légitársaság
Hivatalosan is bejelentette a Boeing az új generációs 777-8F áruszállítót, amelynek a Qatar Airways lesz az indító légitársasága, a katari cég az Airbus által visszamondott A321neók helyett 737-10-eseket is vásárolt most.
Négy 777F-et rendelt a China Airlines, növeli a típus gyártási rátáját a Boeing
A tajvani légitársaság a cargo-piac lehetőségeit szeretné kihasználni, a szélestörzsű áruszállító gépek iránti kereslet miatt a gyártó több 777F-et szerel össze, és hamarosan bejelentheti a 777X cargo-változatát is.
Év végére az Emirates 60 A380-asa áll majd szolgálatban
A folyamatosan javuló utasszámok miatt az Emirates az év végére Airbus A380-as flottájának már a felét forgalomba adja.
Lélegzetelállító repüléssel mutatkozott be Dubajban a Boeing 777X
A Dubai Airshow első napján az amerikai gyártó eladásokkal nem jeleskedett, de új generációs szélestörzsű típusa, a 777X repülési bemutatója garantáltan ellopta a show-t.
Az Airbus tarolt a Dubai Airshow első napján
Az Indigo Partners-légitársaságok, így a Wizz Air óriási A321neo-rendelésével és néhány kisebb ügylettel az Airbus állt a légiszalon nyitónapjának fókuszában.
A Korean Air is kivonja Airbus A380-asait és Boeing 747-eseit
Tíz év múlva nem lesz négyhajtóműves utasszállítója a Korean Airnek, még a modernebb 747-8-asok is távoznak, eközben az ANA újra forgalomba állította A380-asait.
A repülésirányító rendszer hibája akasztotta meg a Boeing 777X berepülési programját
Egy decemberi tesztrepülés során történt súlyos esemény miatt a hatóság utasítására a gyártónak több, a repülésvezérlő rendszert érintő hibát is ki kell még javítania, addig nem folytatódhat a berepülési program.
Megreformálná gyártási folyamatait a Boeing
A gyártási technológiák átalakítása miatt késik a 757-es utód a vezérigazgató szerint, aki már 10 éve megszüntette volna a 747-es típust, és nem gondolja, hogy lemaradtak volna az Airbus mögött.