Címke: Pratt & Whitney hajtómű
Üzleti osztályt vezet be a rekordnyereséget jelentő Indi Go
Az indiai diszkont légitársaság rekordnyereséggel zárta pénzügyi évét, és business osztályú szolgáltatást indít a legforgalmasabb, a legtöbb üzleti utazó által használt útvonalain.
Idén is a tavalyival azonos kapacitással számol a Wizz Air
Bevételeit csaknem harmadával növelte, veszteségét pedig nyereségbe fordította nemrég zárult pénzügyi évében a diszkont légitársaság, amely 80 százalékra javítaná pontosan közlekedő járatai arányát.
Klasszikus A321-esekre cseréli neóit a Wizz Air Abu Dhabi
A Wizz Air emírségekbeli leánycége régebbi Airbus A321-esekre cseréli A321neo gépeinek többségét, mert a sivatagi környezetben az új generációs Pratt & Whitney hajtóműveknél tartóssági problémák tapasztalhatók.
Üzleti repülőgépek hajtóművével modernizálnák a B-52-es bombázókat
Nyilvánosságra hozta a Pratt & Whitney az amerikai légierő Stratofortess bombázóinak modernizálására adott javaslatát: egy eredetileg üzleti gépekhez tervezett hajtóművet ajánl, de ennek számos előnye lehet.
Hajtóműtípust vált a Frontier az újabb A320neo gépeinél
Az Indigo Partners érdekeltségébe tartozó amerikai fapados a jövőben érkező 134 darab új generációs Airbus-gépéhez nem az eddig használt CFM, hanem a versenytárs Pratt&Whitney erőforrását kéri.
Füst a Hawaiian A321neo gépének fedélzeten, vészkiürítés a leszállás után
Az egyik hajtómű meghibásodása miatt füsttel telt meg a Hawaiian Airlines Airbus A321neo repülőgépének fedélzete 20 perccel a leszállás előtt.
Hajtóműhiba miatt szakította meg útját a Delta MD-88-asa
Az egyik hajtómű meghibásodása miatt kényszerleszállást hajtott végre a Delta Air Lines egyik McDonnell Douglas MD-88 típusú repülőgépe.
2022-re forgalomba állhat a Falcon 6X
A Dassault bemutatta a Falcon 6X fedélzeti berendezését egy életnagyságú maketten, a típus PW800 hajtóművét pedig már javában tesztelik.
Három éve áll szolgálatban az A320neo
A légitársasági tapasztalatok szerint az új generációs Airbus-keskenytörzsű tényleg meglepően keveset fogyaszt, a pilóták szerint pedig élmény repülni vele, az amúgy csendes hajtóművek nagyobb tolóereje miatt. Az első magyar lajstromjelű neo tavasszal érkezik a Wizz Airhez.
Sok munkát ad az A220-as a Swiss karbantartóinak
Noha kitűnő repülőgép-típusnak bizonyul, a kanadai Bombardier-tól átvett Airbus A220-as a Pratt&Whitney-hajtóművek miatt okoz némi plusz munkát a legnagyobb üzemeltető svájci légitársaságnál. Az Airbus a gyártási kapacitás növelésén dolgozik.
Veszélyben az Airbus idei éves gépátadási célszáma
Nagy hajrára lesz szüksége az Airbusnak, ha tényleg 800 repülőgépet akar az idén átadni az üzemeltetőknek, mert a Rolls-Royce kapacitáshiánya miatt kevesebb hajtóművet tud adni az Airbusnak, így nem lesz kész elegendő A330neo, viszont az ex-kanadai A220-asok megmenthetik a tervet.
Még egy évig eltarthat az A320neo körüli zavar
A hajtóművek miatti, az üzemeltetőknek átadást hátráltató problémák az Airbus szerint csak jövő ilyenkorra rendeződhetnek, az idén ezért a tervezettnél több régi hajtóműves A320ceót szerelnek össze.
Vibrációt tapasztalnak az A320neók Pratt&Whitney-hajtóműveinél
Folytatódik, immáron a sokadik epizóddal az új generációs A320neo-típuscsaládra kifejlesztett Pratt&Whitney-hajtóművek problémasorozata.
Kapacitáshiányt okoz a Lufthansánál az A320neo-ügy
A tervezett repült óráknak csak a felét képesek repülni a német légitársaság új generációs Airbus-keskenytörzsűi, a Pratt&Whitney nem képes egyszerre elég javított részegységet és teljes hajtóművet kibocsátani.
A CFM és a Pratt is igyekszik túllendülni a hajtóműgondokon
A két gyártó igyekszik úrrá lenni az új generációs hajtóműcsaládjaik különböző problémáin, CFM LEAP-ből egyébként többet rendeltek az A320neo-vevők, mint a Pratt&Whitney szerkezetéből.
Átvette a C Series programot az Airbus a Bombardier-től
Július 1-jével hivatalosan is átvette a CSeries programot a Bombardier-től az Airbus, de a központ továbbra is Kanadában lesz. Az Airbusnak lesz mit helyre tennie.
Ismét hibát találtak a Pratt új generációs hajtóművén
Folytatódik a szappanopera: az amerikai repülésfelügyelet direktívája szerint 189 darab PW1100G szerkezetben kell részegységet cserélni a nagy nyomású kompresszor-egység egy újabban felfedezett, idő előtti korróziója miatt.
Nemsokára száz A320neo állhat hajtóművek nélkül
Az Airbus üzemeiben hamarosan eléri a százat azon A320neo családba tartozó, elkészült gépek száma, amelyeket egyelőre nem tudnak átadni az üzemeltetőknek a hajtóműgyártók hibájából.
Újabb hiba: Rövidzárlat lehet az A320neo hajtóműveiben
A Lufthansa leállította a tíz A320neo típusú gépét, mert a Pratt&Whitney-hajtóművekben a kábelek kidörzsölődhetnek, a mérnökök már dolgoznak a megoldáson.
Átadta az Airbus az első Pratt & Whitney hajtóműves A321neót
A japán ANA légitársaság lett az első üzemeltetője a Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművekkel felszerelt A321neo típusnak, ezzel a hajtóművel rendelte A321neóit a Wizz Air is.
Elkezdődhetnek a hajtóműcserék az indiai A320neo-kon
Az IndiGo és a GoAir hibás Pratt&Whitney-hajtóművek miatt földre kényszerült A320neo gépei hamarosan megkaphatják a cserehajtóműveket az amerikai gyártótól.
A321neókra cserélné A320neo rendelését a Qatar
Tárgyalásokat folytat a Qatar az Airbusszal arról, hogy a 80 darabos A320neo rendelését A321neókra, a Pratt hajtóműveket CFM-re konvertálják.
A Pratt & Whitney hajtóművét választotta A321neóihoz a Wizz Air
A Pratt & Whitney PurePower Geared Turbofan hajtóművével szereli fel a tavaly megrendelt 110 darab Airbus A321neo típusú repülőgépét a Wizz Air.