Címlap Címkék Pratt & Whitney hajtómű

Címke: Pratt & Whitney hajtómű

Üzleti osztályt vezet be a rekordnyereséget jelentő Indi Go

Az indiai diszkont légitársaság rekordnyereséggel zárta pénzügyi évét, és business osztályú szolgáltatást indít a legforgalmasabb, a legtöbb üzleti utazó által használt útvonalain.

Idén is a tavalyival azonos kapacitással számol a Wizz Air

Bevételeit csaknem harmadával növelte, veszteségét pedig nyereségbe fordította nemrég zárult pénzügyi évében a diszkont légitársaság, amely 80 százalékra javítaná pontosan közlekedő járatai arányát.

Klasszikus A321-esekre cseréli neóit a Wizz Air Abu Dhabi

A Wizz Air emírségekbeli leánycége régebbi Airbus A321-esekre cseréli A321neo gépeinek többségét, mert a sivatagi környezetben az új generációs Pratt & Whitney hajtóműveknél tartóssági problémák tapasztalhatók.

Üzleti repülőgépek hajtóművével modernizálnák a B-52-es bombázókat

Nyilvánosságra hozta a Pratt & Whitney az amerikai légierő Stratofortess bombázóinak modernizálására adott javaslatát: egy eredetileg üzleti gépekhez tervezett hajtóművet ajánl, de ennek számos előnye lehet.

Hajtóműtípust vált a Frontier az újabb A320neo gépeinél

Az Indigo Partners érdekeltségébe tartozó amerikai fapados a jövőben érkező 134 darab új generációs Airbus-gépéhez nem az eddig használt CFM, hanem a versenytárs Pratt&Whitney erőforrását kéri.

Füst a Hawaiian A321neo gépének fedélzeten, vészkiürítés a leszállás után

Az egyik hajtómű meghibásodása miatt füsttel telt meg a Hawaiian Airlines Airbus A321neo repülőgépének fedélzete 20 perccel a leszállás előtt.
video

Hajtóműhiba miatt szakította meg útját a Delta MD-88-asa

Az egyik hajtómű meghibásodása miatt kényszerleszállást hajtott végre a Delta Air Lines egyik McDonnell Douglas MD-88 típusú repülőgépe.

2022-re forgalomba állhat a Falcon 6X

A Dassault bemutatta a Falcon 6X fedélzeti berendezését egy életnagyságú maketten, a típus PW800 hajtóművét pedig már javában tesztelik.

Három éve áll szolgálatban az A320neo

A légitársasági tapasztalatok szerint az új generációs Airbus-keskenytörzsű tényleg meglepően keveset fogyaszt, a pilóták szerint pedig élmény repülni vele, az amúgy csendes hajtóművek nagyobb tolóereje miatt. Az első magyar lajstromjelű neo tavasszal érkezik a Wizz Airhez.

Sok munkát ad az A220-as a Swiss karbantartóinak

Noha kitűnő repülőgép-típusnak bizonyul, a kanadai Bombardier-tól átvett Airbus A220-as a Pratt&Whitney-hajtóművek miatt okoz némi plusz munkát a legnagyobb üzemeltető svájci légitársaságnál. Az Airbus a gyártási kapacitás növelésén dolgozik.

Veszélyben az Airbus idei éves gépátadási célszáma

Nagy hajrára lesz szüksége az Airbusnak, ha tényleg 800 repülőgépet akar az idén átadni az üzemeltetőknek, mert a Rolls-Royce kapacitáshiánya miatt kevesebb hajtóművet tud adni az Airbusnak, így nem lesz kész elegendő A330neo, viszont az ex-kanadai A220-asok megmenthetik a tervet.

Még egy évig eltarthat az A320neo körüli zavar

A hajtóművek miatti, az üzemeltetőknek átadást hátráltató problémák az Airbus szerint csak jövő ilyenkorra rendeződhetnek, az idén ezért a tervezettnél több régi hajtóműves A320ceót szerelnek össze.

Vibrációt tapasztalnak az A320neók Pratt&Whitney-hajtóműveinél

Folytatódik, immáron a sokadik epizóddal az új generációs A320neo-típuscsaládra kifejlesztett Pratt&Whitney-hajtóművek problémasorozata.

Kapacitáshiányt okoz a Lufthansánál az A320neo-ügy

A tervezett repült óráknak csak a felét képesek repülni a német légitársaság új generációs Airbus-keskenytörzsűi, a Pratt&Whitney nem képes egyszerre elég javított részegységet és teljes hajtóművet kibocsátani.

A CFM és a Pratt is igyekszik túllendülni a hajtóműgondokon

A két gyártó igyekszik úrrá lenni az új generációs hajtóműcsaládjaik különböző problémáin, CFM LEAP-ből egyébként többet rendeltek az A320neo-vevők, mint a Pratt&Whitney szerkezetéből.

Átvette a C Series programot az Airbus a Bombardier-től

Július 1-jével hivatalosan is átvette a CSeries programot a Bombardier-től az Airbus, de a központ továbbra is Kanadában lesz. Az Airbusnak lesz mit helyre tennie.

Ismét hibát találtak a Pratt új generációs hajtóművén

Folytatódik a szappanopera: az amerikai repülésfelügyelet direktívája szerint 189 darab PW1100G szerkezetben kell részegységet cserélni a nagy nyomású kompresszor-egység egy újabban felfedezett, idő előtti korróziója miatt.

Nemsokára száz A320neo állhat hajtóművek nélkül

Az Airbus üzemeiben hamarosan eléri a százat azon A320neo családba tartozó, elkészült gépek száma, amelyeket egyelőre nem tudnak átadni az üzemeltetőknek a hajtóműgyártók hibájából.

Újabb hiba: Rövidzárlat lehet az A320neo hajtóműveiben

A Lufthansa leállította a tíz A320neo típusú gépét, mert a Pratt&Whitney-hajtóművekben a kábelek kidörzsölődhetnek, a mérnökök már dolgoznak a megoldáson.

Átadta az Airbus az első Pratt & Whitney hajtóműves A321neót

A japán ANA légitársaság lett az első üzemeltetője a Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművekkel felszerelt A321neo típusnak, ezzel a hajtóművel rendelte A321neóit a Wizz Air is.

Elkezdődhetnek a hajtóműcserék az indiai A320neo-kon

Az IndiGo és a GoAir hibás Pratt&Whitney-hajtóművek miatt földre kényszerült A320neo gépei hamarosan megkaphatják a cserehajtóműveket az amerikai gyártótól.

A321neókra cserélné A320neo rendelését a Qatar

Tárgyalásokat folytat a Qatar az Airbusszal arról, hogy a 80 darabos A320neo rendelését A321neókra, a Pratt hajtóműveket CFM-re konvertálják.

A Pratt & Whitney hajtóművét választotta A321neóihoz a Wizz Air

A Pratt & Whitney PurePower Geared Turbofan hajtóművével szereli fel a tavaly megrendelt 110 darab Airbus A321neo típusú repülőgépét a Wizz Air.
Hirdetés
Translate »