Takarékos, könnyű üzemeltetni, de a Pratt&Whitney-hajtóművek miatt mégis sok gondja van az A220-as típus legnagyobb üzemeltetőjének. A Swiss kénytelen a korai kopások miatt sorban hajtóműveket cserélni a gépein, ez jelentős terhet ró a karbantartókra.

Kiváló teljesítményt nyújt az új generációs típuscsalád, de némi hajtóműgond adódik itt is (Fotó: AIRportal.hu)

Az utasok, a légitársaság pilótái és légiutas-kísérői is szeretik a Swiss Airbus A220-asait. Legnagyobb üzemeltetőként több mint kéttucat példányban közlekedik a kanadai Bombardier-tól az Airbus többségi tulajdonába került típus, nagy megelégedésre, mint korábban megírtuk.

Azonban az A320-as típuscsaládról is ismert, új generációs, ám problémás Pratt&Whitney-hajtóművek A220-asokon lévő változata sem mentes a gondoktól, és ez többletterhet ró a Swiss karbantartóira az Aerotelegraph szerint.

A repülésbiztonságot nem fenyegetik a svájci A220-asok műszaki gondjai, mert csupán idő előtti kopásokról van szó, amelyek jól felderíthetők és kezelhetők.

A hajtóműveket le kell venni, és alkatrészcserére a Pratt&Whitney-hez küldeni, cserehajtóművet felszerelni, majd ezeket leszerelni és a megjavított régit ismét a gépekre helyezni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság közlése szerint ez nagy plusz munka a rendszeres karbantartáson kívül, és pontosan kell ütemezni, hogy a menetrendet ne borítsák fel, hiszen az akció több hónapig tart.

Mindeközben a géptípus gyártásában korábban nehézségek voltak, ezért késésben van a Montréal melletti üzem, így a Swiss is néhány példányát később kapja meg a tervezetthez képest. Ezért a leváltandó A319-eseket hosszabb ideig kénytelen üzemben tartani a cég.

Újabb csarnokok Mirabelben, új gyártósor Mobile-ban

A gyártás felpörgetése érdekében az Airbus éppen a napokban kezdett bele a kanadai Mirabelben két újabb gyártócsarnok felépítésébe, amelyek a tervek szerint 2019 tavaszára készülnek el.

A Bombardier 2017-ben mindössze 17 példányt adott át az egykori C Seriesből, idén eddig 25 darab állhatott forgalomba. Ez a szám viszont még mindig eltörpül akár az A320-as család havi kibocsátása mellett is.

Az Airbus 2020-ra éves szinten 90-120 darab közötti A220-as gyártását tervezi, ennek érdekében egy újabb gyártósor áll majd hadrendbe az USA-ban, az alabamai Mobile-ban működő A320-as üzemben. Ennek az építésébe 2019 elején kezd bele az európai gyártó.