Címke: turbólégcsavaros repülőgép
A jövő év végén szállhat fel először a D328eco
A Deutsche Aircraft legújabb tervei szerint 2025 második negyedévében gördül ki az új generációs regionális turbólégcsavaros D328eco prototípusa a gyárból, a típus forgalomba állítása viszont 2028-ra csúszik.
Ismét elhalasztotta a D328eco forgalomba állítását a Deutsche Aircraft
A német gyártó 2027 végére tolta a D328eco forgalomba állítási céldátumát, miután a potenciális megrendelőkkel és beszállítókkal egyeztetve elvégezték a program felülvizsgálatát, a cég egy rövid futópályákról üzemeltethető változat kidolgozását is ígéri.
Megkapta az orosz hatóság jóváhagyását az Il-114-300-as hajtóműve
Az orosz Szövetségi Légiközlekedési Ügynökség kiadta a Klimov TV7-117ST-01 típustanúsítványát, amelyet az Iljusin Il-114-300-as légcsavaros regionális típuson használnak.
Elhalasztotta az új generációs légcsavaros típusának programindítását az Embraer
A brazil gyártó közlése szerint a beszállítók egyelőre nem tudják teljesíteni a célkitűzéseket, gyanítható, hogy nem sikerült egyetlen hajtóműgyártóval sem megállapodni az elvárt erőforrás kidolgozásáról.
Új generációs típusváltozat fejlesztésébe kezd az ATR
Regionális turbólégcsavaros típuscsaládja gazdaságosabb és környezetkímélőbb változatának fejlesztését jelentette be a francia-olasz gyártó: az EVO munkanevű változat hivatalos programindítása jövőre, forgalomba állítása 2030-ra várható.
Jövőre indítaná turbólégcsavaros típusának programját az Embraer
A száz utas szállítására képes, új generációs turbólégcsavaros típusa fejlesztését 2023 közepén indítaná el az Embraer, ehhez Indiában keres partnereket a brazil gyártó.
Újra nyereséges lett és folytatja új turbólégcsavaros gépének fejlesztését az Embraer
A friss elképzelések szerint az Embraer új, turbólégcsavaros típusának hátul lesznek a hajtóművei, és a versenytársaknál nagyobb kényelmet nyújt majd. Eközben a cég három év után újra nyereséges lett, és karbonsemleges üzemre áll át 2040-re.
Jövőre kezdődhet az Embraer új légcsavaros típusának fejlesztése
A brazil gyártó egyik vezetője közölte: ha 2022-ben elindul a program, az évtized végén be is mutatkozhat az új, teljesen nulláról tervezett turbólégcsavaros repülőgépük.
Egyszámjegyűre csökkentek az ATR megrendelései és átadásai tavaly
Minimális mennyiségű új megrendelést szerzett az ATR tavaly, és alig pár elkészült gépet tudott átadni, mert az ügyfeleit súlyosabban érintette a válság, mint a nagy légitársaságokat.
Forgalomba állhat Indonézia saját fejlesztésű turbólégcsavaros repülőgépe
Az indonéz hatóság kiadta az állami Dirgantara Indonesia (IAe) által közel két évtizede fejlesztett N219 regionális repülőgép légialkalmassági tanúsítványát.
Új légcsavaros regionális utasszállítót fejlesztene 2027-re az Embraer
Az Embraer a jelenlegieknél nagyobb és hatékonyabb turbólégcsavaros típust dobna piacra 2027-ben. Prognózisa szerint a légiközlekedés 3-5 év múlva éri el a járvány előtti szintet, de kisebb növekedési ütemmel.
Még az idén forgalomba állhat a modernizált King Air
Továbbfejlesztette a gyártó Textron Aviation a világ egyik legnépszerűbb kisméretű turbólégcsavaros gépcsaládját, a King Air 360-ason a kabint és a rendszereket is modernizálták.
Hatvan éve érkezett Budapestre a Malév első Il-18-as gépe
Ma hatvan éve, 1960. április 1-jén érkezett meg Budapestre a Malév első Il-18-asa, a típus közel harminc évig szolgált a cég flottájában, először az utasforgalomban, később pedig áruszállítóvá alakítva.