Csak az év végén veszi át első Boeing 737 MAX 200-asát a Ryanair, miután a cég 30 százalékkal romló pénzügyi eredményről számolt be.
Az ír diszkont légitársaság honlapján közölt eredmény-kimutatása szerint a március 31-én végződött 2018-2019-es üzleti évében a megelőzőhöz képest bár a bevételek 6 százalékkal 7,6 milliárd euróra emelkedtek, és a kiegészítő árbevétel is nagyobb arányt ért el az összbevételen belül, a kiadások 16 százalékkal 6,6 milliárd euróra nőttek, emiatt jelentősen csökkent az üzemi és adózott eredmény is.
Ennek oka elsősorban a kerozin árának emelkedésében és a megkötött kollektív szerződésekben keresendő: az üzemanyagköltség ugyanis 23, a bérekre fordított összeg pedig 28 százalékkal emelkedett.
Az üzemi eredmény 29 százalékkal 1 milliárd euróra, az adózott pedig ugyanekkora mértékben 885 millió euróra csökkent. A cégcsoporton belüli Lauda üzemelése 140 millió eurós veszteséget mutatott.
A társaság az elemzésében elsősorban a túlkapacitás és az emiatt 6 százalékkal mérséklődött átlagos jegyárakkal magyarázta az előző évitől elmaradó eredményeket.
A Ryanair a pénzügyi jelentésében közölte, első öt Boeing 737 MAX 200-asukat csak idén télen, decemberben veszik majd át, de az időpont az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) jóváhagyása miatt még változhat. A Ryanair ugyanakkor leszögezte: bizalmuk töretlen a gyártó és terméke iránt.
Bár a MAX 200-as változat 4 százalékkal nagyobb kapacitást és 16 százalékkal hatékonyabb üzemelést tesz lehetővé, a késői átvétele miatt a 2021-es pénzügyi év előtt szignifikáns költségcsökkentő hatás nem várható a gépektől. Az ír fapados összesen 210 példányt rendelt ebből a 737-es verzióból.