A SAS Scandinavian Airlines anyavállalata, a SAS Group az amerikai törvények szerinti Chapter 11 csődvédelmi eljárást indított annak érdekében, hogy fel tudja gyorsítani a SAS Forward szerkezetátalakítási program végrehajtását, és biztosítani tudja a vállalat finanszírozását.

A légitársaság kedden reggel jelentette be a Chapter 11 csődvédelmi eljárás elindítását, miután hétfőig nem sikerült megállapodni a pilótákkal, akik keddtől a járatok mintegy felét, naponta harmincezer utast érintő sztrájkba kezdtek.

A közlemény hangsúlyozta, hogy döntés nem a sztrájk miatt született, de a pilóták munkabeszüntetése felgyorsította a folyamatokat, így szükségessé vált az eljárás azonnali elindítása a cég megvédése érdekében.

A csődvédelmi eljárás nincs hatással a légitársaság járatainak működésére.

Fotó: AIRportal.hu

A légitársaság a múlt hónap végén 755 millió dollár értékű készpénzzel rendelkezett, és a csődvédelem alatt is megfelelő likviditással bír, hogy rövid távú kötelezettségeinek eleget tegyen az ügyfelekkel, munkavállalókkal és beszállítókkal szemben

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A vezetés közlése szerint a csődvédelmi eljárás 9-12 hónapig tarthat, és azért választották az amerikai törvények szerinti jogi kereteket, mert így felgyorsíthatják a korábban elindított átalakítási és költségcsökkentési programot, megállapodhatnak a beszállítókkal és hitelezőkkel, befektetőket kereshetnek, miközben a légitársaság folytathatja működését és megtarthatja a lízingelt repülőgépflottáját.

A légitársaságnak 9,5 milliárd svéd korona értékű friss tőkére van szüksége, de a 21,8 százalékos részesedéssel rendelkező svéd, valamint a tulajdonosként már teljesen kivonult norvég kormány korábban kinyilvánította, hogy nem ad pénzt a cégnek, mindössze a meglévő adósságok részesedéssé történő konvertálásával segíti.

A 21,8 százalékos részesedéssel rendelkező Dánia kormánya nem zárkózott el a cég további finanszírozásától, azonban a SAS Forward program végrehajtásához kötötte a döntést, ahogy valószínűleg a piacról sem kap addig tőkét a vállalat, amíg a költségcsökkentést és szerkezetátalakítást el nem végezte.

Amint korábban megírtuk, a Scandinavian Airlines a május, június, július és augusztus hónapokra tervezett 75 000 járatának több mint 5 százalékát volt kénytelen törölni személyzethiány miatt.