A tavalyi jelentős emelést követően idén év elejétől csökkentek a magyar légtér igénybevételéért fizetendő díjak a hatályba lépett rendeletmódosítás értelmében.

Az építési és közlekedési miniszter 9/2022. számú, december 27-én megjelent rendeletével módosította a magyar légtér igénybevételéért fizetendő díjról szóló 84/2011. NFM rendeletet 2023. január 1-től – írta a Repülési jogszabályfigyelő nevű Facebook oldal.

Az útvonalhasználati egységdíj mértéke 45,45 euróról 33,77 euróra csökkent.

Ezt a Magyarország légterében repülő – áthaladó, érkező és induló –  járatok után fizetik a légitársaságok, a lerepült távolság függvényében.

Fotó: AIRportal.hu

A közelkörzeti egységdíj mértéke 377,28 euróról 316,6 euróra csökkent.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről induló járatok, valamint a Budapest közelkörzetben és a Budapest Repülőtéri Irányító Körzetben végrehajtott műszer szerinti repülési szabályoknak megfelelően végrehajtott repülések után kell megfizetni.

A légtér-igénybevételi díj késedelmes fizetése esetén felszámított késedelmi kamat mértéke viszont 9,48 százalékról 9,97 százalékra növekedett.

Amint korábban megírtuk, 2021-ről 2022-re drasztikusan emelkedtek a légtérhasználati díjak Magyarországon, az útvonalhasználati egységdíj 29,96 euróról  45,45 euróra, a közelkörzeti egységdíj mértéke pedig markánsan, 229,93 euróról 377,28 euróra nőtt tavaly január 1-től.

A légtér-igénybevételi díjat annak kell megfizetnie, aki a repülés végrehajtása idején a légijármű üzemben tartója volt. Ha az üzemben tartó azonossága ismeretlen, a légijármű üzemben tartójának a légijármű tulajdonosát kell tekintetni, kivéve, ha bizonyítja, hogy más volt az üzemben tartó.