Csaknem egy évvel, 2020 nyarára halasztotta Dublin – Montreal útvonalának elindítását az Aer Lingus, mert az Airbus késik az A321LR gépek átadásával. Az ír légitársaság több transzatlanti járatán is frekvenciacsökkentést hajt végre.

Forrás: Airbus

Az Aer Lingus az eredeti tervek szerint idén augusztus 8-án indította volna el közvetlen járatát dublini bázisáról Montrealba az Airbus új generációs hajtóművekkel felszerelt, megnövelt hatótávolságú keskenytörzsűjével.

Az ír The Independent információi szerint azonban az A321LR-ek átadásának csúszása miatt a légitársaság úgy döntött, hogy 2020 nyarára halasztja a járatnyitást.

A késés pontos okáról nem adtak tájékoztatást, de mint ismert az új generációs keskenytörzsűek hajtóműveivel számos probléma adódott az elmúlt időszakban, továbbá az A321LR-ek kabinberendezése körül is voltak csúszások tavaly.

A gyártó késése miatt idén júliusban több transzatlanti útvonalán is frekvenciacsökkentésre kényszerül a légitársaság,
az eredetileg tervezetthez képest kevesebb járat közlekedik a Dublin-Philadelphia, Dublin-Minneapolis, Dublin-Hartford és a Shannon-New York JFK útvonalakon.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az érintett járatokra repülőjegyekkel rendelkező utasoknak alternatív járatokat ajánlott fel a légitársaság.

Az első két A321LR átadását a jelenlegi tervek szerint a nyár végére várja az Aer Lingus és reményeik szerint 2019 év végéig még kettőt tudnak majd forgalomba állítani a típusból.

Az ír légitársaság A321LR gépein 184 ülés lesz. Az Aer Lingus korábban megrendelt négy A321LR repülőgépe az ASL Airlinestól bérelt 177 férőhelyes Boeing 757-200-as gépeket váltaná ki a légitársaság útvonal-hálózatán. Az ír cég flottájának gerincét az Airbus keskenytörzsű családja mellett szélestörzsű A330-asok alkotják.

Amint korábban megírtuk, az Airbus A321LR a gyári adatok szerint standard két osztályos elrendezésben 206 főt képes poggyászaival együtt mintegy 7400 kilométerre eljuttatni, három kiegészítő üzemanyag-tartállyal. Az újfajta törzskialkítással készülő változat első példányát novemberben adta át a gyártó az izraeli Arkia részére, amely azonban nem jelenleg nem használja ki a teljes hatótávját.

Az Aer Lingus már korábban közölte, hogy a szélestörzsűeken megszokott, vízszintes ággyá alakítható business-üléseket szereltet az A321LR-jeibe, de nemrég látványterveket is kiadtak erről.

Ezek a korszerű székek a szélestörzsű A330-asokon is meglévő Thompson Aero Vantage modellek lesznek, de egymástól eltolt, váltakozó 2-1 elrendezésben.

Az ír légicég egyébként az arculatváltás után jelentős flottafejlesztésre készül a következő években. További szélestörzsű A330-asok beszerzése mellett összesen nyolc A321LR érkezik majd biztosan, ebből négy még az idén, de a vezetőség hosszabb távú terveiben összesen tizenkét példány szerepel.

Szeretnének csatlakozni a tulajdonosuk, az IAG holding és az American Airlines, valamint a Finnair alkotta szoros transzatlanti együttműködéshez is, de amíg ez megtörténik, marad a Jet Blue-val és az Alaska Airlines-szal folytatott partnerség.

Az Aer Lingus tengeren túli járatai a magyar utazóknak is érdekesek lehetnek, hiszen a dublini reptéren már megtörténik a hivatalos beléptetés az Egyesült Államokba, így a zsúfol ottani reptereken nem kell ezzel időt tölteni.

Ezen úgynevezett pre-clearance eljárásnak köszönhetően (amely korábban például az Air Canda Rouge budapesti járatairól is elérhető volt Torontóban) voltaképp „belföldi” utasként érkezhet meg bárki az USA területére külföldről.