2023-ra a mostani 17 helyett 30 hosszútávú járatok üzemeltetésére alkalmas nagy hatótávolságú gépet üzemeltet majd az Aer Lingus, a flotta kizárólag az európai Airbus repülőgépgyártó típusaiból épül majd fel, a Boeing 757-esek már nem sokáig teljesítenek szolgálatot az útvonal-hálózaton.

Az ír légitársaság 2023-ra évi 11%-os összesített növekedést vár a transzatlanti útvonalain, amelyeken a mostani 2,8 millió helyett évi 4,7 millió ülést szeretne kínálni.

A légitársaság várakozásai szerint az elkövetkező fél évtizedben körülbelül 63%-kal növekszik az Európa és Észak-Amerika közötti járatok piaca, amelyet a járatsűrítések mellett új útvonalak megnyitásával kívánnak kiszolgálni.

A kapacitások összesen 70%-kal bővülnek öt év alatt, a folyamat végén az Aer Lingus 196 óceánon átívelő járatot teljesít hetente.

Fotó: AIRportal.hu

Az amerikai célállomások száma is másfélszeresére emelkedik, a mostani 13-ról 18-ra.

Hirdetés

Az új útvonalak egy részének megnyitása a 2019-től érkező Airbus A321LR-ek révén válik lehetségessé, amelyekből négy év alatt 14 darabot vesznek át.

2020-ban, amikor az új generációs keskenytörzsűek alkotta hosszútávú flotta már nyolc gépet számlál, az Aer Lingus a tervek szerint megválik négy, az ASL Airlinestól bérelt, átlagosan már most 22 éves Boeing 757-200-asától.

Még abban az évben az ír cég átvesz két új Airbus A330-ast, 2022-ben pedig még egyet, ezzel az európai gyártású szélestörzsű flotta mérete 16-ra, a teljes hosszútávú géppark 30 gépesre bővül.

Stephen Kavanagh, az Aer Lingus vezérigazgatója a bővítés kapcsán elmondta, a cég folyamatosan vizsgálja az A321LR továbbfejlesztett változatához, az A321XLR projektnéven emlegetett géphez kapcsolódó lehetőségeket is.

A fejlődés elősegítése érdekében a légitársaság szeretne belépni az IAG két másik cége és az American Airlines valamint a Finnair közötti partnerségbe is, ez azonban még hatósági jóváhagyásra vár, aminek kiadása 2019-ben várható.

Addig is marad a két tengerentúli diszkonttal, a Jetblueval és az Alaska Airlinesszal kötött partnerség, aminek köszönhetően a cég utasai számos belföldi járatra kényelmesen tudnak átszállni az Egyesült Államokban.

Forrás: Airbus

Az utasok is tapasztalhatják a fejlődést

Az amerikai növekedés kapcsán a cégvezér elmondta, 2019 első negyedévétől, amikor az új arculat is bemutatásra kerül, növelik a márkához kapcsolódó marketing jellegű kiadásokat Amerikában, ami reményeik szerint jótékony hatással lesz a piaci részesedésükre és bevételeikre.

Utóbbival összességében a legkevesebb gondja volt 2015 óta a cégnek, amióta az IAG kötelékébe kerültek, három év alatt a bevételek évi 1,7-ről 1,96 milliárd euróra emelkedtek, a haszon pedig majdnem a háromszorosára, 124-ről 317 millió euróra ugrott.

Ez a szolgáltatások jelenleg is folyamatos fejlesztésének köszönhető, aminek keretében hamarosan bevezetik a transzatlanti járatok utasainak biztosított ingyenes étkezést és alkoholos italok felszolgálását, az ingyenes fedélzeti internet-hozzáférést, valamint a digitális csomagkövetési lehetőséget.