A korábbi pletykáknak megfelelően Willie Walsh, az IAG légitársasági holding vezetője bejelentette, hogy hét példányt kap 2019-től az ír Aer Lingus az Airbus A321LR-ből. A nagy hatótávú típusváltozatot azonban a csoport más légitársaságainál, a British Airways és az Iberia flottájában is üzembe állíthatják, nem csak a transzatlanti útvonalakon, hanem akár Afrika felé is. Azonban az is kiderült, hogy a hírekkel ellentétben mégsem vonzza a holdingot a Bombardier C-Series típusa. Az IAG hosszú távú fapados járatokat célzó, barcelonai bázissal létrehozandó leánycégéről pedig hamarosan bejelentik a részleteket.

A hosszú távú járatokra szabott A321LR az újrahajtóművezett neo-változatra épül (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

A hosszú távú járatokra szabott A321LR az újrahajtóművezett neo-változatra épül (Forrás: Airbus)

Négy öregedő Boeing 757-esét hét darab megnövelt hatótávú Airbus A321LR típusváltozattal váltja le az ír Aer Lingus.

A korábbi pletykáknak megfelelően Willie Walsh, a légitársaságot tulajdonló IAG holding vezetője a napokban bejelentette, hogy 2019-től érkeznek az ír flottába az első példányok – írja az aero.de portál.

Azonban nem csak az Aer Lingus, hanem a csoport más légitársaságai, így például a British Airways és az Iberia flottájába is érkezhetnek az új generációs hajtóművekkel szerelt A321LR-ek.

Hirdetés

Az egyébként is a Boeing 757-esek leváltására szánt típust a kisebb utasforgalmú transzatlanti útvonalak mellett más járatokon is bevethetik majd a vezérigazgató szavai szerint.

Az IAG egész járathálózatát megvizsgálják, Walsh úgy fogalmazott, hogy egy sor olyan útvonal eszébe jut, amelyen egy szélestörzsű típust nehéz értelmesen üzemeltetni. Többek között afrikai célállomásokban lehet potenciál a keskenytörzsű, nagy hatótávú repülőgépnek.

Amint arról az AIRportal.hu is beszámolt, a Norwegian ír leányvállalata erős konkurenciát jelent az Aer Lingusnak. Júniustól pedig még tovább lépnek, és elég olcsó jegyárakat kínálva, a Boeing 737 MAX 8 első üzemeltetőjeként ír – valamint skót – városokból az Egyesült Államok észak-keleti partvidékének három kisebb reptérre indítanak új járatokat. A Norwegian megrendelt harminc darabot az A321LR-ből is, ezeket korábbi nyilatkozatok szerint német nagyvárosokban állomásoztatnák, szintén transzatlanti útvonalakat megcélozva. Ennek a Boeing konkurens típusához képest nagyobb hatótávja segíthet ebben.

Wals a Norwegian által támasztott konkurenciáról azt mondta: a norvég fapados nagyon kicsi haszonréssel (marzzsal) dolgozik, és a jövőbeni olcsó jegyárait szerinte csak a címlapokra kerülés miatt hirdette meg.

A Norwegian nem csak Írországban, hanem Spanyolországban is konkurense az IAG-csoportnak, Barcelonából terveznek Boeing 787-esekkel transzatlanti útvonalakat, Dél-Amerikába is. Walsh most azt mondta erre, hogy a nagyon közeli jövőben megteszik a bejelentést a saját, hosszú távú fapados járatokra szánt új leányvállalatukról, amely a tervek szerint szintén Barcelonában működik majd Airbus A330-asokkal. A csoport tulajdonában álló Vueling hordja majd rá európai városokból az utasokat.

Mégsem kell a C-Series

Willie Walsh arról is szólt a ch-aviation portál szerint, hogy a másik pletyka, amely szerint az új generációs Bombardier C-Series típusból is rendelne az IAG, hamis. „Vad és nem helytálló” újsághíreknek nevezte, hogy CS300-asokat készül üzemeltetni az Aer Lingus, a British és az Iberia.

Eközben az is nyilvánosságra került a portál másik cikke alapján, hogy a Deutsche Bank 5,16 százalékra növelte részesedését a holdingvállalatban, a korábbi 3,06-ról. Ezzel az ötödik legnagyobb tulajdonos lett a Qatar Airways (20 százalék), a Capital Research (9.96 százalék), a Standard Life (5.87 százalék) és a Europacific Growth (5.26 százalék) mögött.

Hirdetés