Az egységes kabinkialakítás részeként új székeket vesz a Lufthansa-holding, amelyek támlája fix 20 fokos szögben áll majd. A jelenlegi üléseknél a fel- és leszállás, illetve gurulás idején 12 fokra kellett visszahúzni az üléstámlát, ezért tehát a vállalat közlése szerint ezentúl komfortosabb lesz az utasoknak a repülés teljes időtartama.

Ahogy a napokban a Wizz Air, úgy a Lufthansa-holding is az olasz Geven ülésgyártó cég Essenza elnevezésű termékét választotta ki – közölte a vállalat a hamburgi Aircraft Interiors Expo alkalmából.

A légitársasági csoport tagjaihoz 2019-től érkező, A320neo típuscsaládba tartozó gépeken debütáló székek támlája fixen 20 fokos szögben lesz döntve.

A jelenlegi Recaro-üléseken a fel- és leszállás idején 12 fokra kellett visszaállítani a támlát, ezért az új székeken a Lufthansa-csoport közlése szerint komfortosabb lesz az utazás a repülés teljes időtartama alatt.

Az új egységek sajátossága a tájékoztatás szerint az, hogy az asztalka fölé-mögé integrált tárolózseb miatt több személyes terük lesz az utasoknak (praktikusan térdmagasságban), az ergonomikus, párnázott kialakításnak köszönhetően pedig kényelmesebb lesz majd rajtuk ülni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az üzleti osztályon utazóknak rendelkezésre álló első sorokban olyan Essenza-ülések lesznek, amelyek támlája viszont 26 fokos szögig hátradönthető.

Mint arról beszámoltunk, a holding eldöntötte, hogy a jövő évtől érkező új A320-asain egységes kabinkialakítást valósít meg a Lufthansa, a Swiss és az Austrian flottájában, az egyes légitársaságok márkajelzéseit azért meghagyva.

Ezzel a korszerűsítéssel könnyebbé is teszik a gépeket, és mivel a konyhákat, mosdókat és más elemeket is összehangolják, gyorsabban átirányítható egyik cégtől a másikhoz egy-egy gép, amikor az igény ezt diktálja.

E hírek alapján a meglévő gépeket – amelyeken mind a Lufthansánál, mind az Austriannél az elmúlt években végeztek kabinfelújítást – nem érinti ez a beszerzés, legalábbis egyelőre.

Ugyanakkor furcsa, hogy a most közölt látványtervek között Austrian-arculatú új ülés is látható (lásd a fotógalériánkat). Így nem tudni, hogy ez azt jelenti-e, az osztrák cég is kap majd a 2019-től érkező A320neókból (hiszen a közlemény ehhez köti az új üléseket), vagy csak azt, hogy a későbbiekben lecserélik a meglévő gépeinek székezését.