Megkapta az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) típusengedélyét az új Rolls-Royce Trent 1000-C típusú hajtómű. A megnövelt tolóerő teljesítményű Trent 1000-es erőforrást a hosszított törzsű Boeing 787-es, a 9-es számára készíti a gyártó, de igény szerint a kisebbik, 8-as Dreamliner szériához is rendelhető lesz.
Elkészült a Boeing 787-9 Dreamliner prototípus festése
Kigördült az első Boeing 787-9-es Dreamliner
Jó hír érkezett a napokban a Boeing számára, ugyanis az illetékes európai hatóság, az EASA típusengedélyt bocsátott ki az első felszállására készülő 787-9-es Rolls-Royce gyártotta hajtóművéhez, amellyel a berepülési program még közelebb került az idén őszre tervezett szűzrepülés végrehajtásához. Az első ‘C’ specifikációjú Trent 1000-es hajtóműveket egyébként még júniusban leszállította a Rolls-Royce a Boeing számára. Azok már a prototípussal házasításra kerültek, ahogy a gyári fotók is bizonyítják.
A Rolls-Royce Trent 1000-C kimondottan a hosszított törzsű Dreamliner számára specializált hajtómű, amely mintegy 5.7%-kal nagyobb maximális tolóerő teljesítményre képes a 787-8-ason rendszeresített 1000-B szériához képest. Az üzemeltetők igényei szerint azonban hamarosan a kisebbik Dreamlinerhez is rendelhető lesz az erősebb hajtómű, amely 331.44 kN maximális tolóerőt képes szolgáltatni.
Az első üzemeltető, amely élvezheti majd az új Rolls-Royce Trent hajtómű előnyeit és hatékonyságát az Air New Zealand, mint a Boeing 787-9-es indító légitársasága lesz 2014-ben, amikorra is az első gépek átadását tervezik az everettiek.
A Boeing korábbi tájékoztatása szerint a berepülési program számára összesen négy darab tesztrepülőgépet építenek. Az elsőt fogják a Rolls-Royce Trent 1000-C hajtóműveivel ellátni és sorrendben a negyedik gép lesz, amelyre a konkurens General Electric, ugyancsak nagyobb teljesítményű, PIP2-es csomagban kínált GEnx-1B típusai kerülnek, de a 787-9-es prototípus elsőként tehát a Rolls-Royce erőforrással emelkedik majd levegőbe.
A Rolls-Royce egyúttal arról is beszámolt, hogy az 1000-es sorozat soron következő fejlesztése, a legújabb Trent 1000-TEN (Thrust Efficiency and New technology) hajtóművük 2016-ban áll forgalomba, és még nagyobb, 346 kN maximum teljesítményénél fogva a legnagyobb Dreamliner, az idei Párizsi Légi Szalonon bejelentett 787-10-es meghajtására is alkalmas lesz.