Egy év múlva már Bécsből is indíthat járatokat a Ryanair, Michael O’Leary szerint ugyanis a társaság már vizsgálja az üzemelés lehetőségét.

A ch-aviation szerint a vezérigazgató erről a Légitársaságok Európáért (A4E) lobbicsoport legutóbbi ülésén beszélt Brüsszelben. Ezzel az ír légitársaság a Wizz Air és a Vueling nyomába ered, ezek a cégek ugyanis már bejelentették, hogy bázist nyitnak Bécsben és a FlyNiki, valamit az airberlin eltűnésével keletkező űrt igyekeznek betölteni.

O’Leary a Reuters hírügynökségnek magához képest szokatlanul pozitívan beszélt arról, hogy a bécsi repülőtér élén vezetőváltás történt, és nagyon erősen dolgoznak azon, hogy új útvonalak nyíljanak.  A repülőtér természetesen elsősorban támogatások formájában próbálja ösztönözni a járatnyitást, ezt maga O’Leary sem rejtette véka alá. Pont ezek miatt az „érdekes” kezdeményezések miatt vizsgálják a bécsi bázisnyitást, a döntést a következő 12-18 hónapban hozhatják meg.

A Ryanair az osztrák piac egy részét jelenleg Szlovákiából szolgálja ki. A Bécstől 50 kilométerre lévő pozsonyi Stefanik-repülőtérről hetente 55 járatot üzemeltetnek 16 célállomásra, ezzel az ország légközlekedési piacának 70 százalékát lefedik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Wizz Air áprilisban indítja első bécsi járatát, júniusban pedig a bázis is készen áll majd az üzem megkezdésére. A magyar hátterű diszkont légicég mellett az International Airlines Group (IAG) diszkont vállalata, a Vueling is bejelentette már, hogy Bécsből is üzemeltet majd járatokat, miután az utolsó pillanatban Niki Lauda elhappolta az orra elől az eladó sorban lévő FlyNikit. A LaudaMotion-ra átkeresztelt cég azonban még nem közölte menetrendjét, mert nem tudni, pontosan hány repülőgépük is lesz.

 

A bécsi repülőtéren rajtuk kívül még az easyJet van jelen heti 89 járattal, de a Lufthansa-csoport fapadosa, az Eurowings is üzemeltet járatokat az osztrák fővárosból.