A magyar léginavigációs szolgáltató 2014. április 3-án kezdte meg a KFOR-szektorban közlekedő légijárművek irányítását, a vállalat szakemberei a tíz év alatt egymillió járat biztonságos közlekedését segítették.
A Koszovó feletti magas légtér, az úgynevezett KFOR-szektor irányítására a NATO 2012-ben kérte fel sikeres pályázata után Magyarországot. A koszovói légteret a balkáni háború miatt zárták le 1999-ben a polgári forgalom elől, csaknem 15 évre.
Elsőként a Swiss Tel Aviv-Zürich járatát teljesítő Airbus A321-es haladt át a 2014. április 3-án újranyitott légtéren, amely az év júniusára érte el teljes kapacitását.
A magyar léginavigációs szolgálat 700 kilométeres távolságból, budapesti központjából irányítja a térség átrepülő légiforgalmát, a több határon átívelő szolgáltatást különleges és innovatív megoldások bevezetése tette lehetővé.
A koszovói magas légtérben az eltelt tíz évben egymillió légijármű mozgását irányította a HungaroControl.
Ezzel főként az Európából a Közel-Keletre vagy Ázsiába valamint onnan visszafelé tartó járatoknak már nem kell elkerülniük Koszovó magas légterét, a rövidebb útvonalakkal jelentősen csökkentve a légitársaságok kiadásait és a környezet terhelését.
A NATO és a HungaroControl 2019-ben határozatlan időre meghosszabbította a Koszovó feletti magas légtér légiforgalmi irányítására szóló szerződést.