Az USA Szövetségi Légügyi Hivatalának (FAA) megbízott vezetője szerint a hatóság egyelőre nem oldja fel a Boeing 737 MAX havi 38 gépes gyártási korlátját, és az egyes példányok légialkalmassági tanúsítványához szükséges ellenőrzéseket sem delegálja a vállalathoz.
Chris Rocheleau, az FAA megbízott vezetője egy amerikai képviselőházi meghallgatás utáni sajtótájékoztatón közölte a Reuters szerint, hogy a hatóság jelenleg nem gondolkodik a Boeing 737 MAX gépekre vonatkozó havi 38 gépes gyártási korlát feloldásán.
Ezt az Alaska Airlines Boeing 737 MAX 9-es egyik nem használt vészkijáratát lezáró paneljének kifelejtett rögzítőcsavarok miatti, repülés közbeni elvesztése után rendelték el tavaly.

A nyilatkozat azt követően született, hogy a Boeing vezérigazgatója – mint megírtuk – a kibocsátási ráta növeléséről beszélt egy pénzügyi konferencián. Kelly Ortberg reményét fejezte ki, hogy a hatóság engedélyével hamarosan havi 42-re, később pedig félévenként végrehajtott lépésekkel az idei év végére 47-re, majd 2026-ban 52-re emelhetik a kibocsátást. A vezér elmondta azt is: bízik abban, hogy a legkisebb befogadóképességű 7-es és a legnagyobb, 10-es változat forgalomba állításához szükséges típustanúsítványt egyaránt sikerül 2025 végéig megszerezni.
Az FAA vezetője szerint egyelőre nincs napirenden az sem, hogy a 737 MAX és a 787 Dreamliner típusok esetében az egyedi légialkalmassági tanúsítványok kiállításához szükséges ellenőrzéseket visszadelegálnák a gyártóhoz. Hozzátette: továbbiakban is minden egyes példányt az FAA szakemberei vizsgálnak át. Ismeretes, a minőségi problémák és a gyári tanúsításban feltárt rendellenességek miatt döntött úgy a hatóság, hogy magához vonja ezt a tevékenységet.